Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela puristaa perheyhtiönsä menestystekijän yhteen sanaan: majoneesiin.
– Valttikorttimme on aina ollut maku, ja tässä yhteydessä puhumme nimenomaan majoneesista, Salmela sanoo Sinebrychoffin asiakaslehti Nikin haastattelussa.
Salmelan mukaan majoneesin menekki on niin hurjaa, että Hesburger laajentaa parhaillaan Kaarinan-tehdastaan. Majoneesi pitää saada riittämään yhä kasvavaan kysyntään ulkomaille saakka, toteaa Salmela.
Hampurilaisketju kertoo valmistavansa käyttämänsä majoneesin itse Kaarinassa. Kastikkeen resepti on yhtiön tarkoin varjeltu salaisuus.
Niki-lehdessä Salmela kertoo myös Hesburgerin terveystrendeistä. Hampurilaisyritys haluaa vastata kuluttajien toiveisiin myös tällä saralla, vaikka sen tukipilarina toimiikin paksu ja rasvainen majoneesi.
– Valikoimassamme on jo paljon terveellisiä tuotteita, kuten hampurilaiset, salaatit ja porkkanat, listaa Hesburger-Salmela.