JCDecaux tuo digimainonnan joukkoliikenteeseen - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

JCDecaux tuo digimainonnan joukkoliikenteeseen

Julkaistu: 17.6.2008 17:58, Päivitetty 17.6.2008 17:56

Helsingin kaupungin liikennelaitoksen ulkomainonta meni JCDecaux’lle.

Helsingin kaupungin liikennelaitoksen HKL:n ulkomainospaikkojen kilpailutus ratkesi tiistaina joukkoliikennelautakunnan kokouksessa. Tarjouskilpailun Helsingin raitiovaunujen, metrojunien ja -asemien sekä palvelulinjojen mainospaikoista voitti JCDecaux Finland. Yritys on tehnyt pitkään yhteistyötä HKL:n kanssa, tämä aluevaltaus on sille kuitenkin uusi.

Helsingin joukkoliikennelautakunta painotti kilpailutuksessa taloudellisten tekijöiden lisäksi ulkomainonnan kehittymistä.

– HKL:n painottamat toimivat digitaaliset mediaratkaisut ja kaupunkilaisille viihtyisämmän ympäristön luominen mainonnan yhdenmukaistamisella painoivat kilpailutuksessa, arvioi toimitusjohtaja Klaus Kuhanen JCDecaux Finlandista.

Käytännössä digitaaliset ratkaisut tarkoittavat 700–800 erikokoista näyttöä Helsingin joukkoliikennevälineissä.

– Noin 40 prosenttia ruutujen esittämästä ohjelmasta on matkustajatiedotusta, 20 prosenttia yleisiä uutisia ja 40 prosenttia mainoksia, Kuhanen kertoo Taloussanomille.

Digitaaliset ratkaisut tulevat käyttöön syksyllä 2009.

JCDecaux myy entuudestaan Helsingin kaupungin liikennelaitoksen bussi- ja raitiovaunupysäkkikatosten ulkomainontaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?