– Suomessa digitaalisen musiikin markkinat kasvavat tasaisesti, ja sen osuuden arvioidaan nousevan 10 prosenttiin kokonaismyynnistä vuoteen 2009 mennessä, sanoo EMI Finlandin toimitusjohtaja Wemppa Koivumäki Nokian tiedotteessa.
Ääniteteollisuutta edustavan IFPI:n mukaan digitaalisesti myyty musiikki edustaa noin 15 prosenttia alan kokonaismyynnistä.
Samassa yhteydessä Koivumäki hehkuttaa EMI:n yhteistyötä Nokian kanssa, joka avasi taannoin musiikkikauppansa myös Suomessa.
– On tärkeää, että mieleisen musiikin löytäminen ja ostaminen tehdään mahdollisimman helpoksikuluttajille. Siksi toivotammekin Nokia Musiikkikaupan tervetulleeksi markkinoille, Koivumäki sanoo.
Nokian musiikkikauppa on saanut osakseen kritiikkiä erityisesti käytettävyyden osalta.
Esimerkiksi suositussa Firefox-selaimessa musiikkikaupan saa toimimaan vain lisäosan avulla.