Gina Tricot saapuu ison ketjun elkein

Julkaistu: , Päivitetty:

Appelqvistin perheen kymmenen vuotta sitten perustama naisten vaateketju Gina Tricot laajenee Suomeen marraskuussa. Ketjun markkinoinnista vastaava Victor Appelqvist kertoo, että Ruotsissa nopeasti kasvanut yritys aikoo näyttää voimansa myös Suomessa.


– Olemme kasvaneet suureksi ketjuksi ja myös toimimme suuren ketjun elkein. Teemme kaiken nopeasti ja parhaissa mahdollisissa liiketiloissa, joita vain on tarjolla.

Helsingissä liiketilat löytyivät Forumista, jossa Gina Tricot avaa ensimmäisen liikkeensä marraskuun puolivälissä. Seuraavana päivänä avattava Tampereen liike tulee Koskikeskukseen.

Nopeassa tahdissa on tarkoitus myös jatkaa; vuoden sisällä Gina Tricot -liikkeitä on määrä olla Suomessa kahdeksan. Tavoitteeseen ketju pyrkii Appelqvistin mukaan edullisilla hinnoilla ja usein tulevilla uutuuksilla.

Strategia on tuonut tuloksia Ruotsin lisäksi Norjassa. Norjassa ketju avasi ensimmäisen liikkeensä viime maaliskuussa, ja nyt kauppoja on maassa jo kahdeksan.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)
MAINOS PÄÄTTYY

Laajeneminen Suomeen oli seuraava luonnollinen askel, markkinat kun ovat Appelqvistin mukaan täällä hyvin samankaltaiset kuin Ruotsissa. Myös markkinointiviesti on sama.

– Markkinointimme Suomessa ei eroa mitenkään Norjan tai Ruotsin markkinoinnista. Meillä on sama viesti koko ketjussa, Appelqvist sanoo.

Gina Tricot hoitaa lähes koko markkinointinsa ja mainontansa itse ja pienellä tiimillä. Markkinoinnista vastaa Victor Appelqvist, ja lisäksi yrityksellä on oma ad. Suomessa keskitytään aluksi lehti- ja ulkomainontaan.

– Meidän mainontamme on yksinkertaista ja selkeää, se sisältää puhtaita viestiä tuotteista ja hinnoista. Se on helppoa ja nopeaa omaksua, luonnehtii Appelqvist.

Ruotsissa paljon televisiossa mainostava ketju välttää välinettä Norjassa ja Suomessa, kunnes ketju on laajentunut koko maahan. Kansallisilla televisiokanavilla liian aikaisin mainostaminen antaisi Appelqvistin mukaan väärän viestin.

Ketjun kohderyhmänä ovat kaikenikäiset, muodista kiinnostuneet naiset. Suurin asiakasryhmä ovat 25–30-vuotiaat. Suomessa pahin kilpailija on H&M, mutta myös Vero Modaa ja Seppälää Appelqvist aikoo pitää silmällä. Kilpailuun Gina Tricot vastaa menestyskonseptillaan.

– Teemme lähes kaiken hieman paremmin kuin muut. Meillä on uutuuksia joka viikko, asiakkaat löytävät paljon muotia vähällä rahalla ympäri vuoden.

Yrityksen markkinaosuustavoitteita Appelqvist ei halua kertoa, mutta toiveissa on kasvattaa Suomeen 20–30 Gina Tricot -liikkeen ketju.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Verkkokauppa.com julkaisi palautetuimpien tuotteiden Top 25 -listan

    2. 2

      Arvaisitko, minne Suomesta viedään lonkeroa tai tillivotkaa? ”Suomi on jälkijättöinen maa”

    3. 3

      Työkokeilu: Riitta, 53, teki raskasta työtä ”aidossa kaupan ympäristössä” – 9 euroa per päivä

    4. 4

      Yksin asuva, tulisitko toimeen 669 eurolla kuukaudessa?

    5. 5

      Skodaa oli päästö­manipuloitu, ostaja vaati 17 000 euron hinnan­alennusta – Viranomainen: Arvon alentumisesta ei näyttöä

    6. 6

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    7. 7

      Yrittäjänaiset: Työllistämisen esteet purettava ja yritysten omistajanvaihdoksia vauhditettava

    8. 8

      Syksyn yhteishaun tulokset julki: näihin ammattikorkeakouluihin oli vaikeinta päästä

    9. 9

      Ajatushautomo: Brittien elintasoa uhkaa pisin heikkeneminen 60 vuoteen

    10. 10

      Rovion osake rajussa syöksyssä pörssissä – ”Brutaali pettymys”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Yksin asuva, tulisitko toimeen 669 eurolla kuukaudessa?

    2. 2

      Verkkokauppa.com julkaisi palautetuimpien tuotteiden Top 25 -listan

    3. 3

      Työkokeilu: Riitta, 53, teki raskasta työtä ”aidossa kaupan ympäristössä” – 9 euroa per päivä

    4. 4

      Arvaisitko, minne Suomesta viedään lonkeroa tai tillivotkaa? ”Suomi on jälkijättöinen maa”

    5. 5

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    6. 6

      Rovion osake rajussa syöksyssä pörssissä – ”Brutaali pettymys”

    7. 7

      Purkupäätös: Kojamon kerrostalo vajosi nopeasti 10 cm – ”Jotain siellä on tapahtunut”

    8. 8

      Alennuksessa jopa autoja ja asuntoja – Black Friday vyöryttää tarjouksia jo torstai-iltana

    9. 9

      TS: Kerrostalo vajosi Turussa 10 senttiä – Kojamo purkaa rakennuksen

    10. 10

      Syksyn yhteishaun tulokset julki: näihin ammattikorkeakouluihin oli vaikeinta päästä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Talo Thaimaassa ja citykämppä Espanjassa: Annika, 63, kertoo, miten Lahti vaihtui halpaan elämiseen auringossa

    2. 2

      Näin tukiloukku napsahtaa työtä tekevälle: palkkaa lisää 1 000 €/kk – tilille vain 209 € enemmän

    3. 3

      Riku Aallon yli 5 000 euron palkankorotus suututti kentän – osa erosi jo Teollisuusliitosta

    4. 4

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    5. 5

      Suomen 100 suurinta metsänomistajaa: listan ykkösen metsät peittäisivät Kehä I:n sisälle jäävän Helsingin

    6. 6

      Juho muutti Puolaan töihin palvelemaan suomalaisia – ”Muistan yllättyneeni katsoessani ensimmäistä palkkakuittia”

    7. 7

      Suomalaisesta nollan euron setelistä tuli hitti – joidenkin arvo voi nousta huimasti

    8. 8

      Ilkka, 62, nostaa eläkettä ja käy kokopäivätöissä – ”Kyllä tässä pääsee voitolle”

    9. 9

      Riku, 24, kilpailutti kahta pankkia: 9. tarjous asuntolainasta kelpasi – säästöä 7 000 euroa

    10. 10

      Luvattomat poissaolot ovat työ­paikkojen vakio­riidanaiheita –”selkeä irtisanomis­peruste”

    11. Näytä lisää