Mainonta - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Clear Channelin verkosto laajenee

Digitaaliset ulkomainokset voi ajoittaa niin, että ne tavoittavat esimerkiksi töistä kotiin matkaajat, Timo Tammi neuvoo.

Digitaaliset ulkomainokset voi ajoittaa niin, että ne tavoittavat esimerkiksi töistä kotiin matkaajat, Timo Tammi neuvoo.

Julkaistu: 3.10.2007 8:29, Päivitetty 3.10.2007 8:27

Ulkomainosyhtiö Clear Channel vahvistaa valtakunnallista näkyvyyttään. Sopimus kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin kanssa tuo Clear Channelin ulkomainospaikat 19 kauppakeskukseen eri puolilla Suomea, kertoo toimitusjohtaja Timo Tammi.

Mukana ovat muun muassa Espoon Iso Omena ja Lippulaiva, Vantaan Myyrmanni, Tampereen Koskikeskus, Jyväskylän Forum ja Jyväskeskus, Rovaniemen Sampo-keskus ja Oulun Galleria.

Clear Channelin hallinnassa ovat jo olleet sekä perinteiset että digitaaliset mainospaikat Kampin kauppakeskuksessa Helsingissä.

– Jatkossa mainostajat voivat tavoittaa näillä mainospaikoilla yli sadan miljoonan kävijän vuosivolyymin, laskee toimitusjohtaja Timo Tammi.

Tammen mukaan kauppakeskusmainonnan merkitys kasvaa jatkuvasti, sillä ihmiset viettävät kauppakeskuksissa yhä enemmän aikaa.

Lisää valtakunnallista tavoittavuutta tuovat Tampereelle ja Turkuun sijoitettavat uudet kadunkalusteet ja muut mainospaikat.

Tampereen keskeisille liikepaikoille tulee kymmeniä kahdeksan neliön kokoisia mainospintoja.

Turussa uusia ulkomainospintoja sijoitetaan muun muassa bussikatoksiin. Myös Espooseen tulee kymmeniä uusia bussikatoksia vuodenvaihteeseen mennessä.

– Kadunkalusteet ovat isoin osa ulkomainontaa, mutta tähän asti niissä on ollut vain yksi valtakunnallinen palveluntarjoaja. Me tarjoamme toisen vaihtoehdon, Tammi toteaa.

Kysyntää on Tammen mukaan tullut etenkin päivittäistavarayhtiöiltä.

Valtakunnallista kaupunkinäkyvyyttä myy myös JCDecaux.

Clear Channel on leviämässä myös Finnkinon elokuvateattereiden auloihin. Niihin sijoitettavat digitaaliset näytöt tavoittavat vuosittain noin viisi miljoonaa ihmistä.

Digitaalinen ulkomainonta sopii Tammen mukaan mainiosti juuri kauppakeskuksiin, elokuvateattereihin ja joukkoliikenneasemille, joissa mainostaja haluaa tavoittaa kuluttajan täsmälleen oikealla hetkellä – esimerkiksi matkalla töistä kotiin tai ulos syömään elokuvanäytöksen jälkeen.

Suomessa digitaalinen ulkomainonta on vielä kokeiluasteella.

Esimerkiksi Kampissa Clear Channelilla on toistaiseksi ollut vain muutama kampanja, jotka on ajoitettu työmatkalaisten päivärytmin mukaan.

– Me emme ole osanneet kertoa näistä mahdollisuuksista mainostajille riittävän hyvin, mutta saarnaaminen jatkuu, Tammi lupaa.

Tuoreimmat osastosta