PHS nappasi Pointerin

Julkaistu: , Päivitetty:

Jakelutie- ja promootiomarkkinointiin erikoistunut Pointer Group siirtyy osaksi TBWAPHS-ryhmää, jonka PHS Retail -yksikkö yhdistyy Pointerin kanssa omaksi yhtiökseen. Uusi yhtiö pitää perinteitä yllä kantamalla nimeä Pointer.
– Meillä on ollut PHS Retail, mutta Pointer täydentää meidän osaamisaluettamme ja toisinpäin, perustelee fuusiota TBWA⁄PHS:n hallituksen puheenjohtaja Petteri Kilpinen.

TBWA⁄PHS:ään kuuluvat jo mainostoimisto PHS, markkinointitoimisto Tequila, designtoimisto Tango ja konsultointiin erikoistunut North. Tarkoituksena on liittää myynti yhä vahvemmin markkinointiin.

– Muut luovat kysyntää. Tämä takaa, että myynti todella tapahtuu, Kilpinen luonnehtii uuden yhtiön roolia kokonaisuudessa.

Uuden Pointerin yhteenlaskettu myyntikate on lähes kolme miljoonaa euroa, mikä tekee siitä Kilpisen mukaan Suomen suurimman jakelutiemarkkinointiin erikoistuneen suunnittelutoimiston. Yhtiöön siirtyvät kaikki Pointerin ja PHS Retailin 28 työntekijää.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)
MAINOS PÄÄTTYY

Yhtiön toimitusjohtajaksi tulee Pointer Groupin toimitusjohtaja Antti Järvinen.

Jakelutiemarkkinoinnin avulla brändituote saadaan kauppojen hyllyille sekä kuluttajan tietoisuuteen esimerkiksi myymälässä. Kilpisen mukaan tarkoitus on keksiä uudenlaisia tapoja tehdä tätä markkinointia.

– Tämä on ollut vähän vasemman käden juttu. Haluamme, että tästä päivästä lähtien alkaa uusi aikakausi, ettei sitä pidettäisi enää ihmisten kiusaamisena, Kilpinen sanoo.

Hänen mielestään esimerkiksi ruokakaupoissa tehtävästä promootiomarkkinoinnista pitäisi tehdä mielenkiintoista ja elämyksellistä. Järvinen ja uuden Pointerin strategiajohtajaksi nimitetty Markku Mäenpää kertovat, että esimerkiksi Hartwall Novellelle tulossa oleva Itämeri-kampanja näkyy paitsi mediassa ja kaupoissa, myös eri kesätapahtumissa.

Asiakkaiden kiinnostus tähän markkinoinnin osa-alueeseen on jatkuvasti lisääntynyt, mikä näkyy esimerkiksi Pointer Groupin kovassa kasvussa. Yhtiö on kasvanut kolme viime vuotta 50 prosentin vuosivauhtia. Antti Järvisen mukaan yhtiö tuli kuitenkin nyt sellaiseen vaiheeseen, jossa oli järkevää siirtyä osaksi isompaa kokonaisuutta.

Tähän mennessä jakelutiemarkkinoinnista on ollut kiinnostunut pääosin päivittäistavarakauppa. Erikoistavarakauppakin on lähtenyt jo mukaan ja sieltä odotetaan suurinta kasvua.

– Palvelupuoli on kasvussa, sanoo Mäenpää.

Hänen mukaansa yritykset ovat kuitenkin tehneet jakelutie- ja promootiomarkkinointia usein irrallaan muusta markkinoinnista, joten siinä riittää myös opetettavaa.

Pointerin viemistä ulkomaille on myös suunniteltu. Kilpisen mukaan Itämeren alue on yhtiölle kiinnostavin ainakin aluksi. Mahdollista on, että uusia Pointer-toimistoja avataan Pohjois-Euroopassa lähivuosina. Järvinen pitää tärkeänä maana erityisesti Ruotsia.

– Monia pohjoismaisia brändejä johdetaan sieltä käsin.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Matkahuollon vika nyppii yrittäjää Black Fridayna – pieni verkkokauppa teki ”radikaalin ratkaisun”

    2. 2

      Orjatöitä vai rentoa meininkiä yli tonnin palkalla? Näin lukijat ajattelevat työkokeiluista

    3. 3

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    4. 4

      Arvaisitko, minne Suomesta viedään lonkeroa tai tillivotkaa? ”Suomi on jälkijättöinen maa”

    5. 5

      Rakennuslehti: Uudisasunnon hinta pomppasi 55 000 euroa – ”kasinopeli” nostaa nyt asuntojen hintoja

    6. 6

      Verkkokauppa.com julkaisi palautetuimpien tuotteiden Top 25 -listan

    7. 7

      Tokmanni: Kesko yrittää estää Mika Rautiaisen siirtyminen Tokmannin johtoon

    8. 8

      Suomalainen vaatekauppa Makia luopui alennusmyynneistä: sulki kaupat Black Fridayn kunniaksi

    9. 9

      Suomalaiset hyönteisleivät nousivat uutisiin BBC:llä

    10. 10

      Yksin asuva, tulisitko toimeen 669 eurolla kuukaudessa?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Verkkokauppa.com julkaisi palautetuimpien tuotteiden Top 25 -listan

    2. 2

      Arvaisitko, minne Suomesta viedään lonkeroa tai tillivotkaa? ”Suomi on jälkijättöinen maa”

    3. 3

      Orjatöitä vai rentoa meininkiä yli tonnin palkalla? Näin lukijat ajattelevat työkokeiluista

    4. 4

      Matkahuollon vika nyppii yrittäjää Black Fridayna – pieni verkkokauppa teki ”radikaalin ratkaisun”

    5. 5

      Viro korotti alkoholi­veroa ja viinaralli siirtyi Latviaan – Tulli: Kyllä sitä jouset pohjassa tuodaan

    6. 6

      Yksin asuva, tulisitko toimeen 669 eurolla kuukaudessa?

    7. 7

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    8. 8

      Työkokeilu: Riitta, 53, teki raskasta työtä ”aidossa kaupan ympäristössä” – 9 euroa per päivä

    9. 9

      Rakennuslehti: Uudisasunnon hinta pomppasi 55 000 euroa – ”kasinopeli” nostaa nyt asuntojen hintoja

    10. 10

      Onko lompakkosi sisältö kuin saksalaisella vai lähempänä portugalilaista?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Talo Thaimaassa ja citykämppä Espanjassa: Annika, 63, kertoo, miten Lahti vaihtui halpaan elämiseen auringossa

    2. 2

      Miten hyvin tunnet suomalaiset logot? Tee 12 kysymyksen testi

    3. 3

      Suomen 100 suurinta metsänomistajaa: listan ykkösen metsät peittäisivät Kehä I:n sisälle jäävän Helsingin

    4. 4

      Verkkokauppa.com julkaisi palautetuimpien tuotteiden Top 25 -listan

    5. 5

      Ilkka, 62, nostaa eläkettä ja käy kokopäivätöissä – ”Kyllä tässä pääsee voitolle”

    6. 6

      Suomalaisesta nollan euron setelistä tuli hitti – joidenkin arvo voi nousta huimasti

    7. 7

      Yksin asuva, tulisitko toimeen 669 eurolla kuukaudessa?

    8. 8

      Riku, 24, kilpailutti kahta pankkia: 9. tarjous asuntolainasta kelpasi – säästöä 7 000 euroa

    9. 9

      Luvattomat poissaolot ovat työ­paikkojen vakio­riidanaiheita –”selkeä irtisanomis­peruste”

    10. 10

      Tullimaksu voi yllättää tylysti: nettisivulla edullisempi saattaa tulla reilusti kalliimmaksi – 3 esimerkkiä

    11. Näytä lisää