Nettimainonnan hallinta laajenee - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Google kahmi DoubleClickin

Kuvituskuva
Julkaistu: 16.4.2007 11:10, Päivitetty 16.4.2007 11:11

Hakukoneyhtiö Google osti internetissä mainoksia välittävän DoubleClickin 3,1 miljardilla dollarilla eli noin 2,3 miljardilla eurolla. Kyseessä on Googlen suurin yritysostos. Kauppa maksetaan käteisellä.

Google tehostaa omaa, laajaa nettimainontaansa DoubleClickin tekniikalla.

Googlen pääjohtajan Eric Schmidtin mukaan yhdessä nämä teknologiat antavat mahdollisuuden hallita netissä sekä mainosten hakua että niiden esittämistä.

DoubleClick yhdistää mainostoimistoja, markkinoijia ja nettisivujen julkaisijoita. Se on viime aikoina laajentanut mainosten välitystä myös radioon, printtiin, videoon ja televisioon.

Tuoreimmat osastosta