Brandchannel.com: - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Googlen tavaramerkki on maailman vahvin

Kuvituskuva
Julkaistu: 30.1.2007 16:01, Päivitetty 30.1.2007 16:03

Googlella, Applella, YouTubella ja Wikipedialla on maailman vahvimmat tavaramerkit - ainakin kun Brandchannel.comin käyttäjät saavat päättää. Eurooppalaisten äänestäjien listalla Skype kiri ohi Nokian.

Google sai viimekertaiseen tapaan kärkisijan ja Apple sijoittui hyväksi kakkoseksi, kun Brandchannel.com -palvelun käyttäjät pisteyttivät tunnettuja tavaramerkkejä. Pronssisija maailman tavaramerkkien joukossa sen sijaan vaihtoi haltijaa, kun YouTube syrjäytti seitsemännelle sijalle pudonneen Skypen.

Maailmanlistan neloseksi nousi vuoden edellisen listan ulkopuolelta Wikipedia. Viidennen sijan vei Starbucks Nokian säilyttäessä kuudennen sijansa.

Eurooppalaisten äänestäjien tavaramerkkilistalla voiton vei IKEA ja kakkoseksi nousi Skype. Edellisen listauksen voittanut Nokia sai tällä kertaa tyytyä kolmanteen sijaan. Nokiaa listalla seuraavat Zara ja Adidas sekä H&M.

Kyselyyn osallistui kaikkiaan yli 3600 henkilöä. Enin osa heistä oli 26-35 -vuotiaita miesten ja naisten äänestäessä lähes yhtä innokkaasti. Europpalaisen listan äänestäjämääräksi ilmoitetaan 1358 henkilöä. Brandchannel-sivustoa ylläpitää kansainvälisesti toimiva Interbrand-yhtiö.

Tuoreimmat osastosta