Nollakolan kampanja keskeytyi - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Halventava kuva keskeytti Zero-kolan mainoksen

Coca-Cola keskeytti Zeron nettikampanjan välittömästi sen jälkeen, kun Kuluttajavirasto oli neuvotellut yrityksen kanssa.

Coca-Cola keskeytti Zeron nettikampanjan välittömästi sen jälkeen, kun Kuluttajavirasto oli neuvotellut yrityksen kanssa.

Julkaistu: 15.12.2006 16:14, Päivitetty 19.12.2006 14:54

Kuluttajavirasto lopetti Coca-Colan mainoksen halventavan sisällön vuoksi.

Zero-uutuusjuomaa markkinoitiin pelillä, jonka tarkoitus oli opastaa miehiä viettämään huoletonta poikamieselämää. Kuluttajaviraston mukaan nainen esitettiin pelissä vähäpätöisenä objektina, jonka ainoa tarkoitus on tarjota seksiä.

Naista halventava mainonta on kuluttajansuojalain mukaan hyvän tavan vastaista. Kampanjan humoristisuus ei Kuluttajaviraston mielestä poistanut sitä, että se vahvisti naista syrjiviä asenteita.

Tuoreimmat osastosta