200404297 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Mainonta hoituu omin voimin

Julkaistu: 2.11.2004 15:42

Stockmann hoitaa kaiken markkinointinsa itse. Mediamainontaa tekee noin 30 ihmistä, mutta apua sataa koko organisaatiosta.

– Tavoitteet ovat korkealla, joten kritiikkiäkin tulee. Esimerkiksi ostajat ovat hyvin kiinnostuneita siitä, miten heidän hankkimansa takki mainoksissa esitetään, sanoo markkinointijohtaja Maaret Kuisma.

– Kaikki mitä olemme, on brändimainontaa, ruokamainontakin. Mainonnalla on välitön myyntitavoite ja lisäksi mielikuvatavoite: pyrimme siihen, että mainokset ovat niin kauniita, että ne hoitavat myös imagoa.

Mediamainontaan Stockmann käyttää vajaat kaksi prosenttia kotimaan liikevaihdostaan, tänä vuonna noin 13 miljoonaa euroa. Luvussa ovat mukana muun muassa lehtien välissä koteihin jaettavat kuvastot.

Taloussanomien Parhaat bränditalot -tutkimuksessa melkein joka kymmenes mainostoimistojohtaja ilmoitti haluavansa tehdä yhteistyötä Stockmannin kanssa. Toive on Kuisman mukaan turha:

– Kun itse tekee, tulee oman näköistä. Ja kustannustehokkaasti.

Tuoreimmat osastosta