Mainosmyynti koheni - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Lycos Europen tappio ja vaihto romahtivat

Julkaistu: 10.11.2003 17:07

Internet-portaali- ja -yhteyspalveluja tarjoava Lycos Europe saksi nettotappionsa heinä-syyskuussa 15,7 miljoonaan edellisvuoden 30,4 miljoonasta eurosta. Kuitenkin myös liikevaihto tipahti 29 prosenttia 19,4 miljoonaan euroon.

Liikevaihdon putoamista selittää kuitenkin pääosin tappiollisten tytäryhtiöiden myynti ulos konsernista, sillä samaan aikaan mainosmyynti muille kuin Bertelsmann AG:lle kasvoi viisi prosenttia, ja myös maksullisten ja ostospalvelujen kysyntä piristyi.

Maksullisten palvelujen liikevaihto lähes kaksinkertaistui edellisvuodesta 12,6 miljoonaan euroon.

Tammi-syyskuussa Lycos Europen liikevaihto tipahti edellisvuodesta 31 prosenttia 61,8 miljoonaan euroon toimintojen ulosmyynnin ja mittavan Bertelsmannin mainossopimuksen menetyksen vuoksi.

Parantamassa selvästi

Lycos Europe uskoo sekä mainosmyynnin että maksullisten palvelujen kysynnän edelleen kiihtyvän neljännellä neljänneksellä, vaikka tulos jääkin vielä tappiolliseksi.

Se arvioi kuitenkin koko tilivuoden tuloksen kohenevan merkittävästi viime vuodesta.

Tuoreimmat osastosta