200303169 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Mato Valtonen kauppaa lippuja verkossa

Julkaistu: 21.5.2003 17:14

Linnanmäen vuoristoradan jarrumies on taas matkalla ylöspäin verkkobisneksessä. Mato Valtonen johtaa tapahtumalippujen verkkokauppa Menolippua. Uuden lippukaupan omistaa tapahtumien äänentoistoon, valaistukseen ja muihin teknisiin palveluihin erikoistunut Eastway.

Menolippu on tehnyt yhteistyösopimukset Lippupalvelun ja Lippupisteen kanssa, ja välittää lippuja myös niissä myytäviin tapahtumiin. Menolippu pyrkii tekemään myyntisopimuksia myös suoraan tapahtumien järjestäjien kanssa.

Menolippu pyrkii erottautumaan kilpailijoistaan kohdistetulla markkinoinnilla ja palvelulla. Kun yksityinen henkilö tai yritys rekisteröityy verkkokaupan sivuilla, kysytään lomakkeella yhteystietojen lisäksi vapaa-ajan mieltymyksiä. Tietojen avulla Menolippu pyrkii kohdistamaan asiakkaille sähköpostimainontaa vain heitä kiinnostavista tapahtumista.

Tarkoitus on samalla markkinoida asiakkaille myös muita tapahtumaan liittyviä palveluja, kuten matkalippuja, hotelleja ja tapahtumien oheistavaraa. Tilaisuuksien järjestäjille luvataan lisämaksusta apua tapahtuman mainonnan suunnitteluun.

Menolipun tavoitteena on päästä vuonna 2005 noin 1,2 miljoonan euron liikevaihtoon.

Tuoreimmat osastosta