Tutkimuksen mukaan - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Huimia kasvulukuja Yhdysvaltain verkkokaupassa

Julkaistu: 8.1.2002 8:59

Yhdysvaltain suurin verkkokauppa, Amazon.com kasvatti kävijöiden määräänsä 49 prosenttia joulun verkkokaupassa. Tällä lukemalla se sijoittui kuitenkin kasvutilastossa vasta yhdeksänneksi.

Vaikka moni muu verkkokauppa kasvoi Amazonia nopeammin, yhtiö kasvattaa jo näillä kasvuluvuillaan painoarvoaan markkinoilla, huomauttaa Nielsen Netratingsin selvitys. Tutkimuslaitos vertasi kasvua vuoden takaisiin lukemiin vuonna 2000.

Kovimmat kasvuluvut, peräti 219 prosenttia, kirjasi Columbia House, Finger Hut kasvoi 144 ja Overstock.com 107 prosenttia.

Joulun jälkeisellä viikolla Yhdysvaltain verkkokaupan kävijöiden määrä putosi tänä vuonna 16 prosenttia joulua edeltävästä viikosta. Vuosi sitten kävijöiden määrä putosi 27 prosenttia.