200108789 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Muotoillut merkit kasassaAmfora, Animal, Arabia, Artek, Fiskars, Hackman, Iittala, Image, Sirkkä Könönen, Lumene, Marimekko, Martela, Metso Paper, Muurame, Oras, Reima, Valtra ja Union Design ovat brandeja, joissa on sitä jotakin. Muotoilua nimittäin. Mer

Julkaistu: 29.10.2001 0:54

Muotoillut merkit

kasassa

Amfora, Animal, Arabia, Artek, Fiskars, Hackman, Iittala, Image, Sirkkä Könönen, Lumene, Marimekko, Martela, Metso Paper, Muurame, Oras, Reima, Valtra ja Union Design ovat brandeja, joissa on sitä jotakin. Muotoilua nimittäin. Merkit ovat näytillä perjantaista alkaen elokuun 19. päivään Design Forum Finlandissa.

Julkishallinto

saa mainostaa

Mainonta on kansalaisten mielestä hyvä tapa välittää julkishallinnon viestejä yleisölle. Markkinointiviestinnän toimistojen liitto selvitti suomalaisten näkemyksiä asiasta. Kolme neljästä vastaajasta haluaa julkismainontaa ainakin nykyisen määrän ja joka toinen olisi valmis ottamaan nykyistä enemmänkin vastaan mainonnan muotoon puettua tietoa tärkeistä uudistuksista.

Atria tuo

Sibylla-kahvilat

Atria laajentaa ruotsalaisen tyttärensä Lithellsin Sibylla-konseptia Suomessa. Nyt ovat vuorossa Sibylla Café -pisteet, joita Ruotsissa on jo yli 300. Äärimmäisen yksinkertaiseksi ja pienellä työpanoksella toimivaksi viilattu konsepti toimii yhtiön mukaan perinteisesti huoltoasemaketjuilla ja entistä laajemmin myös vähittäiskaupassa. Kaupan yksiköiden kasvu mega-kokoluokkaan tuo arvioon uskottavuutta. Moni jättimyymälöiden uumenista selvinnyt tarvitsee todennäköisesti kupin kuumaa ja leipäpalan jaksaakseen kotiin asti.

Wellnetille

vetäjä

Arto Tuomisen digitelevisioyhtiö Wellnet saa näinä päivinä toimitusjohtajan, jonka puolesta Tuominen jo lupaa suomalaisille digitöllöttäjille ohjelmasisältöjä, jotka vastaavat tasoltaan parhaiden erikoislehtien tarjontaa.

Wellnetin neljän kanavan aihepiirit eli asuminen, terveys, vapaa-aika ja omat rahat ovat Tuomisen mukaan nykytelkkarissa retuperällä eikä printtimediassakaan ole kehumista.

Wellnetin Omat rahat -kanavalle Tuominen ei esimerkiksi kelpuuttaisi entisen työpaikkansa – ja Taloussanomien nykyisen kilpailijan – Kauppalehden Saldo-liitteen sisältöä. Young & Rubicam Suomi

mukaan brandien jättitutkimukseen

Kansainvälisten mainostoimistojen Suomi-etäispäätteistä ei aina tunnista niiden taustavoimien suuruutta. Tämän myöntää maailmalla mahtavan Young & Rubicamin Suomen-toimiston johtaja Eero Valankokin. Hänen uudet kollegansa Suomen Y & R:n osakkaina, Virpi Kallio-Hietamäki ja Pia Hellman vakuuttavat silti, että Young & Rubicam-ketjun ja muidenkin WPP-mainostoimistoryhmän ketjujen valtavat tiedostot ovat avoinna ja ahkerassa käytössä suomalaisten mainostajien hyväksi. Esimerkkinä he mainitsevat ketjun jättimäisen, jo 20 vuoden ajan tehdyn 8 000 brandin ja 150 000 vastaajan tutkimuksen, johon Suomikin tänä vuonna osallistuu 450 brandilla ja 1 000 vastaajalla.

Kallio-Hietamäki ja Hellman tulivat taloon Diritto Rapp Collinsilta viime talvena pistämään vauhtia toimiston CRM-palveluihin.

Tuoreimmat osastosta