2001012874 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Toimitusjohtaja kuuluu branditiimiin

Julkaistu: 7.10.2001 0:18

Paulig on tunnettu tavastaan johtaa määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti merkkejään. Osa yhtiön onnistumisen salaisuutta ovat brandimanuaali ja branditiimit.

-Kahvibrandien ympärillä on branditiimi, joka kokoontuu joka toinen viikko. Tiimissämme istuvat muun muassa brandista vastaava markkinointihenkilö, avainasiakaspäällikkö ja jopa toimitusjohtajamme, markkinointipäällikkä Siru Heino kertoo.

-Usein kritisoidaan, että yrityksen ylin johto ei ymmärrä markkinointia ja brandiajattelua. Meillä yritysjohdon osallistuminen tähän työhön on selkeä vahvuus. Ryhmä, jossa yhdistyy osaaminen markkinoinnista, myynnistä ja johtamisesta on hyvä oppimisen paikka meille kaikille.

Tiimi käyttää kerrallaan puoli päivää tai kokonaisen päivänkin käydäkseen läpi kaiken mitä brandille tapahtuu ja on tapahtunut.

-Brandin mainonnasta keskustellaan ja se hyväksytään tiimissä. Siten ei kukaan voi innostuksissaan vetää brandia väärän suuntaan, Heino toteaa.

Tuoreimmat osastosta