Mustan Pörssin draama kantaa

13.9.2000 0:00

Musta Pörssi tekee historiaa kodintekniikkamainonnassa. Jo 21 vuotta sitten valittu mainonnan linja pitää ja mainoksissa kerrottu tarina etenee siinä missä tv-spottien välissä esitettyjen ihmissuhdesarjojen juonenkehittelykin.

Vahvimmin Mustan Pörssin mainonta personoituu Topiin eli näyttelijä Toivo Tuomaiseen. Vähän ennen eläkkeelle siirtymistään Topi sai rinnalleen Hilmaa esittävän Tuija Piepposen.

Musta Pörssi on tavoitellut mainoksiinsa kuluttajille läheistä esitystapaa vaikeista ja teknisistä tuotteista. Entinen Musta Pörssi Keskon markkinointipäällikkö, nykyinen ostopäällikkö Arto Rasi muistelee, kuinka yritys lanseerasi uuden amerikkalaisen tietokonemerkin.

-Hilma seisoi valkoiseen puettuna kuin Vapaudenpatsas, kun Topi asteli sisään ihmeissään. Lanseeraus onnistui hyvin.

Piepponen jatkaa mainoksissa edelleen aisaparinaan Tomppaa esittävä Tuomas Miettinen. Viime vuoden lopussa kaksikko suureni, kun Lissua esittävä Susanna Metsälä otettiin remmiin mukaan.

-Pitkäjänteisyys on säilytetty, koska tulokset ovat olleet hyviä. Viime aikoina olemme hieman nuorentaneet kohderyhmäämme kodin perustajiin, minkä vuoksi Lissu tuli mukaan, Musta Pörssi Keskon markkinointipäällikkö Hannu Översti kertoo.

Samalla ketjun tunnuslause muutettiin toteamukseksi, että Musta Pörssi tuntee kodin.

Översti uskoo, että brandi säilyy vahvana jatkossakin.

-Toisaalta myös lupaukset pitää lunastaa. Tällä hetkellä kauppapaikat ovat hiukan kirjavia toisiinsa nähden, eikä laatu ole aina niin tasaista. Pyrimme kaikin puolin nostamaan rimaa ketjussa, Översti toteaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?