2000011073 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Taivaalla paras asiakaspito

Julkaistu: 8.3.2000 0:00

Mainostoimisto Taivaan asiakkaat ovat tyytyväisimpiä saamaansa palveluun. Peräti 70 prosenttia toimiston asiakkaista haluaa vastedeskin ratkaista markkinointiviestinnän ongelmiaan Taivaassa, ilmenee Taloustutkimuksen kyselystä, jossa 1 110 markkinoinnin päättäjää arvioi yhteensä 40 mainostoimiston palvelujen tasoa.

Kaikkiaan toimistojen kyky täyttää mainostajien toiveet ei päätä huimaa. Vain seitsemän toimiston asiakkaista useampi kuin joka toinen haluaa käyttää toimiston palveluja uudelleen. Taivaan lisäksi parhaimmistoon kuuluvat Kaisaniemen Dynamo, PHS TBWA, Creator Grey, SEK & Grey, Hasan & partners ja Markkinointi Viherjuuri.

Taivaan tulos on erinomainen myös siksi, että niiden asiakkaiden osuus, jotka aikovat vastedes kiertää toimiston kaukaa oli selvästi pienempi - vain 13 prosenttia - kuin muilla merkittävillä toimistoilla. Vain Kaisaniemen Dynamo pääsi vielä pienempään pettyneitten lukuun, 11 prosenttiin.

Taivas keikkui kärjessä myös kysymyksissä, jotka koskivat toimiston markkinointiviestintäpalvelujen kattavuuttta, asiakkaan toimialan tuntemusta ja luotettavuutta.

Aivan täydellinen ei Taivaskaan vielä ole. Asiakaspalvelultaan toimisto on vasta kuudenneksi paras ja aikataulujensa pitävyydessä se jäi neljänneksi. Näiden alueiden ykkönen on SEK & Grey.

Taivas ei ole vanha, vasta neljävuotias, mutta se kohosi jo viime vuonna myyntikatteella mitaten Suomen kahdeksanneksi suurimmaksi mainostoimistoksi. Suosiomittauksissa vauhti on ollut vielä kovempi. Toinen tuore tutkimus mainostoimistojen vetovoimasta on Market Radarin tekemä ja sen mukaan Taivas on noussut vuoden takaiselta kolmannelta sijaltaan kiinnostavimmaksi mainostoimistoksi.

Tuoreimmat osastosta