1999014537 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Maximedia ja PHS Direct parhaita sekä teoriassa että käytännössä

Julkaistu: 10.11.1999 0:00

Unelmat ja todellisuus kohtaavat vain satunnaisesti, kun kyseessä on markkinointipalveluja tarjoavien yritysten arviointi.

Taloustutkimuksen tekemä päättäjätutkimus markkinointiväen piirissä nosti kouluarvosana-asteikolla arvioituna palveluyritysten unelmaryhmään mainostoimistoista Hasan & partnersin, suoramarkkinointitoimistoista MicroMedian, tasavahvat suoramainostoimistot PHS Directin ja Grey Directin, mediatoimisto Dagmarin, reproyritys Reprostudio & Hekun, ulkomainosfirma Maximedian ja uusmedian tekijänä Interaktiivisen Sataman.

Kun palveluyritysten arviointi piti tehdä niiltä palvelun lohkoilta, joita vastaajat olivat käyttäneet, lista oli kovin erilainen. Mainostoimistojen asiakkaat arvostivat korkeimmalle Kaisaniemen Dynamon, suoramarkkinointitoimistoja käyttäneet Postituspojat-yhtiön ja mediatoimistojen asiakkaat AS MediaCom Finlandin. Reproyrityksissä asioineet pistivät ykköseksi Kivirannan ja uusmediayritysten käyttäjät Yomi Median.

Vain Maximedia ja PHS Direct olivat parhaita lajeissaan niiden mielestä, jotka ovat käyttäneet ulko- ja suoramainostoimistojen palveluita. Myös myynnin ja markkinoinnin koulutusta tarjoavat Helsingin kauppakorkeakoulun Joko ja Liikkenjohdon instituutin Lifim ovat vastaajien mielestä hyviä sekä teoriassa että käytännössä.

Tutkimukseen vastasi 1 405 markkinoinnin päättäjää. Taloustutkimus esitteli tuloksia Markkinointitutkimusidea-lehdessään.

Tuoreimmat osastosta