1999016212 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

MANU:N FANITUOTTEET KIINAN JÄTTIMARKKINOILLE

27.7.1999 0:00

Manchester Unitedin peli Kiinan Shanghaissa polkaisi liikkeelle ManU:n Kiinan valloituksen. Seura on aktiivisesti tehnyt itseään globaalisti tunnetuksi ja toivoo Kiinan kautta voivansa lanseerata fanituotteensa Aasian markkinoille.

Financial Times -lehden mukaan suunnitteilla on myös avata ´Punaisia kahviloita´, Aasian suurimpiin kaupunkeihin. Kahviloissa voidaan seurata ManU:n pelejä suorana lähetyksenä. Seuran potentiaalisen aasialaisyleisön määräksi on arvioitu 200 miljoonaa henkilöä.

ManU arvioi, että sen oheistuotemyynti nousee vuositasolla miljardiin dollariin. Seura on myös noteerattu Lontoon pörssissä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?