Helsingin kaupungin liikennelaitoksen tarjouskilpailussa mainostiloista menestyivät LM-Liikkuvat Mediat Oy (linja-autot), Posternet Oy (raitiotievaunut ja metrojunat) ja MS-Medson Oy (metroasemat). Sopimukset koskevat vuosia 1999-2001, niitä voi jatkaa kaksi kertaa vuoden kerrallaan.
Sopimuksia ei vielä ole tehty, mutta joukkoliikennelautakunta valitsi edellämainitut yritykset neuvotteluosapuoliksi. HKL:n käytännön mukaan yksityiskohtia viilataan yhä. HKL ei paljasta kilpailussa hävinneitten nimiä.
Lautakunta uskoo tasapuolisuuteen
Joukkoliikennelautakunnan puheenjohtaja Anne-Maria Lantta (vihr.) kertoo päätökseen vaikuttaneen hinta-laatu-suhteen lisäksi myös halun pitää yllä luonnollista ja tervettä kilpailutilannetta.
-Kaikki kolme valittua yritystä ovat pieniä, kukaan ei saanut liikaa. Suomalaisuus ei EU:n aikana saakaan enää olla valintakriteeri.
Lantta kertoo HKL:n saavan ´kymmenyksensä´ mainostilojen tuotosta, siksi on liikennelaitoksenkin edun mukaista antaa mainostilat sellaisille yrittäjille, joilla on uskottavat suunnitelmat niitten suhteen.