1998014202 - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

HKL:N MAINOSTILOJEN TARJOUSKILPAILU RATKESI PIENTEN SUOMALAISTEN EDUKSI

Julkaistu: 25.6.1998 0:00

Vanhat vuokraajat jatkavat

Helsingin kaupungin liikennelaitoksen tarjouskilpailussa mainostiloista menestyivät LM-Liikkuvat Mediat Oy (linja-autot), Posternet Oy (raitiotievaunut ja metrojunat) ja MS-Medson Oy (metroasemat). Sopimukset koskevat vuosia 1999-2001, niitä voi jatkaa kaksi kertaa vuoden kerrallaan.

Sopimuksia ei vielä ole tehty, mutta joukkoliikennelautakunta valitsi edellämainitut yritykset neuvotteluosapuoliksi. HKL:n käytännön mukaan yksityiskohtia viilataan yhä. HKL ei paljasta kilpailussa hävinneitten nimiä.

Lautakunta uskoo tasapuolisuuteen

Joukkoliikennelautakunnan puheenjohtaja Anne-Maria Lantta (vihr.) kertoo päätökseen vaikuttaneen hinta-laatu-suhteen lisäksi myös halun pitää yllä luonnollista ja tervettä kilpailutilannetta.

-Kaikki kolme valittua yritystä ovat pieniä, kukaan ei saanut liikaa. Suomalaisuus ei EU:n aikana saakaan enää olla valintakriteeri.

Lantta kertoo HKL:n saavan ´kymmenyksensä´ mainostilojen tuotosta, siksi on liikennelaitoksenkin edun mukaista antaa mainostilat sellaisille yrittäjille, joilla on uskottavat suunnitelmat niitten suhteen.

Tuoreimmat osastosta