Seksi & Parisuhde

Lajeissa on eroja – tämä treeni voi saada seksielämäsi uuteen lentoon

Julkaistu: , Päivitetty:

Seksi
Voimaharjoittelu buustaa vällyjen välistä elämää paremmin kuin aerobinen liikunta.
Liikunnan puute latistaa seksielämää armotta, kirjoittaa Shape. Ja päinvastoin: kaikki liikunta joogasta juoksuun lisää seksihaluja. Tutkimusten mukaan säännöllisesti liikkuvat kiihottuvat nopeammin ja saavat parempia orgasmeja. Jopa 20 minuutin treeni auttaa, kertoo Fitness.

– Kuka tahansa passiivinen ihminen, joka aloittaa liikunnan, huomaa kyllä parannusta libidossaan, gynekologi Mary Haver sanoo Shapelle.

Jos kuitenkin valitset yhden lajin, treenaa lihasvoimaa. Voimaharjoittelun teho perustuu mieshormoni testosteroniin. Testosteroni vastaa sekä lihaskasvusta että kiihottumisesta – saat siis tuplahyödyn.

Voimatreeni tuottaa hormonicocktailin

Keho tuottaa treenin aikana kiihottavan hormonicocktailin. Testosteronin lisäksi erittyy muun muassa adrenaliinia ja endorfiinia. Voimaharjoittelu buustaa testosteronitasoja tehokkaammin kuin esimerkiksi aerobinen liikunta – kiihotut siis enemmän.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Treeni kohottaa itsetuntoa, ja mikäpä lisäisi haluja paremmin kuin itsevarmuus. Bonuksena voimaharjoittelu parantaa kehonkuvaa, sillä se muokkaa kropan ulkomuotoa – yleensä mieluisaan suuntaan.

Lisäksi treeni lisää kostumista ja tehostaa verenkiertoa päästä varpaisiin, myös sukuelimissä. Treeni auttaa myös selättämään stressin, joka on muuten suomalaisten isoin kiihottumisen tappaja.

Saat voimatreenin hormonicocktailista irti parhaan hyödyn, kun harrastat seksiä heti harjoituksen jälkeen. Silloin endorfiini- ja testosteronitasot ovat huipussaan. Jos et heti ennätä vällyjen väliin, ei hätää.

– Vaikutus jatkuu koko päivän, mutta piikki on noin tunnin sisään treenistä, Haver sanoo.

Tartu kahvakuulaan, treenaa lantionpohjaa

Seksitreenissäkin pätee kohtuus: yliharjoittelu saa libidon tippumaan pohjamutiin. Älä valitse tappotreeniä ennen seksiä. Rankka harjoitus ajaa kropan selviytymisvaihteelle, ja kaikki kiihottumiseen vaadittava veri menee sukuelinten sijaan lihasvaurioiden korjaamiseen.

Jo kahdesta voimatreenistä viikossa on hyötyä. 3–4 treeniä viikossa on vielä parempi. Tärkeintä on kuitenkin kuunnella kehon tuntemuksia.

Haetko täsmätreeniä? Kahvakuulailu saa testosteronitasot nousemaan, lisäksi se parantaa liikkuvuutta ja kestävyyttä – kaikki seksiä avittavia asioita. Lue täältä ohjeet. Täältä puolestaan saat neuvoja lantionpohjan ”ilolihasten” treenaamiseen, jotta saat parempia orgasmeja.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt