Syötävän hyvä someilmiö: Kuvaatko sinäkin ruokapornoa? - Ruokauutiset - Ilta-Sanomat

Syötävän hyvä someilmiö: Kuvaatko sinäkin ruokapornoa?

Ruokakuvilla pornoilu on tullut suomalaistenkin ruokapöytiin.

Julkaistu: 17.9.2015 19:04

Muille jaettavista ruokakuvista on tullut hitti.

Ruoan valokuvaamisesta on tullut ilmiö. Sosiaalinen media pursuaa loputtomasti ruokakuvia arkisista ja rennoista ruoka-annoksista aina tarkkaan ja harkitusti stailattuihin ruokakuviin. Jaetut ruokakuvat lietsovat koukuttavaa mielihyvää.

Adweekin mukaan Instagramista on tullut 300 miljoonan käyttäjän myötä erilaisten ruokakuvien taivas. Viisi seuratuinta ruokabrändiä ovat sivuston mukaan McDonald's, Taco Bell, Oreo, Ben&Jerry's ja Kentucky Fried Chicken (KFC). Kolme käytetyimpää hashtagia ovat #food, #foodporn ja #instafood. Kauniiden ruokapostausten sijaan luovuus ja persoonallisuus ovat Instagram-menestyksen takana, Adweek kertoo.

Intohimoisesti ruokaan ja juomaan suhtautuvia foodieita löytyy maailmalta miljoonia, ja hashtagilla #food löytyy yli 150 miljoonaa osumaa. Jo pelkällä #foodporn-hashtagilla tulee Instagramissa yli 66 miljoonaa osumaa.

Miltä ruokaporno sitten näyttää?

Parhaimmillaan ruokaporno kuvaa ruokaa niin viettelevästi ja houkuttelevasti, että katselunautinto hipoo orgasmia. Suomalaisten käytössä ovat myös hashtagit #ruokaporno ja #ruokaorgasmi.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Luetuimmat Reseptit

Tuoreimmat Reseptit