Trendikästä joogaruokaa

Julkaistu:

Anna Gidgård ja Cecilia Davidson: Joogaruokaa (Schildts & Söderström)

MIKÄ: Ravinnerikasta, luonnonmukaista ja kasvispainotteista ruokaa jokaiselle, joka haluaa syödä hyvin ja monipuolisesti. Resepteissä näkyy tekijöiden selvä rakkaus aasialaiseen ruokakulttuuriin.

MIELLYTTI: Ohjeet ovat simppeleitä eivätkä vaadi monimutkaisia tekovaiheita. Reseptit eivät ole vegaaneja, mistä sekasyöjä iloitsee. Hyvät selitykset ja neuvot, miten käyttää oudoimpia raaka-aineita, kuten tempeä, amaranttia ja klorellaa.

MIETITYTTI: Joogaruokaa-kirjan selailusta tulee niin hyvä fiilis, että omaan jääkaappiin katsominen saa välittömästi aikaan huonon omantunnon. Jääkaapin ja ruokakaapin suuri kevätsiivous alkakoon!

MINÄ KOKEILIN: En ole salaatinpuputtaja, vaan pidän yksinkertaisesti enemmän lämpimistä ruoista. Jääkaapissani kuukausia lojunut sokeriton maapähkinätahna inspiroi kokeilemaan indonesialaista gadogado-salaattia. Avokadon, mangon ja korianterin yhdistäminen ei voi olla huono juttu. Maapähkinätahnasta, limetistä, chilistä ja inkivääristä tehtiin salaatille kastike, joka oli täydellinen makuelämys. Marinoitu ja paistettu tofu toi salaattiin ruokaisuutta ja lämpöä, joka toimi loppusilauksena tälle herkulle. Kirjan smoothiereseptit menevät seuraavaksi kokeiluun.

SANNA MANSIKKAMÄKI