Kaipaatko jotain uutta ja kevyttä lautaselle? Kokeile näitä maukkaita reseptejä - Ajankohtaista - Ilta-Sanomat

Kaipaatko jotain uutta ja kevyttä lautaselle? Kokeile näitä maukkaita reseptejä

Kala ja kasvikset keventävät ruokalistaa – ja välillä tekee mieli syödä jotain makeaakin. Katso helpot reseptit!

Haukipihvit on arkiruokien maistuva ja terveellinen klassikko.

23.1.2020 14:11

Herkullista ruokaa tarvitaan, jotta jaksaa pitkän talvikauden läpi. Pimeään vuodenaikaan tekee mieli lapata lautaselle ties mitä, mutta maistuva ruoka ei aina tarkoita epäterveellistä. Mutta kun nälkä on, ideat jäävät vähiin ja tulee turvauduttua samoihin vanhoihin resepteihin.

Kala ja kasvikset keventävät ruokalistaa ja tuovat väriä lautaselle. Kokosimme Ruokalan reseptiarkistosta seitsemän mainiota ja kevyttä reseptiä, joista saat uutta ideaa alkuvuoden ruokatuskailuun. Ota kevyesti ja kokeile näitä!

Aasialainen sienikeitto

Kevyt aasialainen tofukeitto on lämmittävä ja herkullinen.

Maistuva liemi on tämän keiton ydin. Inkivääri, chili ja limetti lämmittävät ihanasti talvipäivänä, ja tofu tuo keittoon ruokaisuutta.

Haukipihvit

Hauki sopii erinomaisesti kalapihveihin

Jauha haukifileet tehosekoittimessa, jolloin ruodot eivät ole ongelma. Sitruunankuorella maustetut pihvit maistuvat koko perheelle.

Linssi-hernepihvit

Linssi-hernepihveissä maistuu korianteri.

Linssit ja herneet sisältävät runsaasti proteiinia. Maukkaiden pihvien kylkeen voi tehdä kevyen mutta pehmeän jogurttikastikkeen.

Paahdettua lohta ja kikherne-lehtikaalipaistosta

Paistoksen lehtikaalin voi vaihtaa halutessaan babypinaattiin.

Tämä annos on simppeli ja herkullinen. Kikherneet ja lehtikaali ovat yllättävän toimiva yhdistelmä, ja paistos täydentää erinomaisesti lohta.

Kasvisminestronekeitto

Kasvisminestronekeitto on valmista puolessa tunnissa.

Minestronekeitto on arkiruokaa parhaimmillaan. Keiton päälle voi lusikoida halutessaan raejuustoa proteiinia tuomaan.

Haalea kvinoasalaatti

Kvinoasalaatti tarjotaan haaleana.

Kokeile salaattiin vaihteeksi kvinoaa! Se on ruokaisa ja luontaisesti gluteeniton. Tofu ja lehtikaali paistetaan nopeasti seesamiöljyssä, joka tuo salaattiin oman, pähkinäisen makunsa.

Terveelliset banaaniletut

Ole tarkkana, kun paistat banaanilettuja! Jos liesi on liian kuuma, letut kärähtävät helposti.

Vaikka syö kevyesti, tekee välillä mieli jotain makeaakin. Nämä terveelliset banaaniletut voi tarjota esimerkiksi marjojen tai rahkan kanssa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Luetuimmat Reseptit

Tuoreimmat Reseptit