Voittoisan suomalaisen ginin nimi katoaa etiketistä

Julkaistu:

Muutos
Kyrö Distillery poistaa voittoisan gin-pullonsa etiketistä Napue-nimen.
Vahvistaakseen kansainvälistä menestyskulkua, Napue-ginin nimi vaihtuu Kyrö Giniksi.

– Tämä on iso muutos kotimaassa, sillä Napue itsessään on yhtä tunnettu kuin Kyrö Distillery, kertoo brändistä vastaava ja yrityksen perustajiin kuuluva Mikko Koskinen tiedotteessa.

Napuen nimenmuutoksesta huolimatta ginin 16 yrttiä sisältävä reseptiikka pysyy ennallaan.

– Haluamme tulevaisuudessa mahdollistaa yhä merkityksellisempiä hetkiä brändin parissa ympäri maailmaa ja sen unelman toteuttamiseksi vaaditaan uskallusta tehdä vaikeitakin päätöksiä.

”Vaikeaa päätöstä” saattoi auttaa Markkinointi&Mainonnan kertoma syy. Koskinen kertoi, että englanniksi Napue Giniä tilanneet ovat usein saaneet baaritiskin takaa nenäliinan (napkin).

Napue valittiin International Wine & Spirit -kilpailussa parhaaksi Gin & Tonic -giniksi 2015, mikä siivitti tislaamon starttia.

Kyrö Distillery sai tuoreen tunnustuksen tällä viikolla, kun se valittiin Marketing Finlandin Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen saajaksi. Aiemmin tunnustuksen ovat saaneet mm. OP, Fazer, Elisa, Finlayson, Raision Elovena ja Fiskars.