Lasagne, jota voi syödä enemmän – täynnä proteiinia ja vähän kaloreita - Ajankohtaista - Ilta-Sanomat

Lasagne, jota voi syödä enemmän – täynnä proteiinia ja vähän kaloreita

Tällä reseptillä tehdessäsi kilokaloreita kertyy yhteen annokseen 495.

Julkaistu: 13.2.2019 7:00

Hyvä kevytlasagne on täynnä makua, mutta ei pursua kaloreita.

Lasagnen kevyempään versioon on selkeä kaava: tarvitaan makuja pursuava tomaattikastike, vähän vihanneksia sekä valkokastike, joka on tehty juuston sijaan rahkasta.

Valitse vähärasvainen jauheliha, esimerkiksi naudan paistijauheliha. Tomaattikastike saa sen lisäksi makua porkkanasta, kirsikkatomaateista ja balsamicosta.

Juuston ansiosta lasagnesta tulee helposti rasvapommi. Kun teet valkokastikkeen kevyemmin, lasagne kevenee kummasti. Rahka sopii hyvin uunivuokiin ja se onkin oiva valkokastikkeen pohja. Se on maukasta ja täynnä proteiinia. Tällä reseptillä tehdessäsi kilokaloreita kertyy yhteen annokseen 495.

Jos haluat pihistää kaloreista vielä himpun verran lisää, vaihda lasagnelevyt kesäkurpitsasta leikattuihin siivuihin.

Ota kevytlasagnen ohje talteen Sopasta.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Luetuimmat Reseptit

Tuoreimmat Reseptit