Lasagne, jota voi syödä enemmän – täynnä proteiinia ja vähän kaloreita

Julkaistu:

Soppa365
Hyvä kevytlasagne on täynnä makua, mutta ei pursua kaloreita.
Lasagnen kevyempään versioon on selkeä kaava: tarvitaan makuja pursuava tomaattikastike, vähän vihanneksia sekä valkokastike, joka on tehty juuston sijaan rahkasta.

Valitse vähärasvainen jauheliha, esimerkiksi naudan paistijauheliha. Tomaattikastike saa sen lisäksi makua porkkanasta, kirsikkatomaateista ja balsamicosta.

Juuston ansiosta lasagnesta tulee helposti rasvapommi. Kun teet valkokastikkeen kevyemmin, lasagne kevenee kummasti. Rahka sopii hyvin uunivuokiin ja se onkin oiva valkokastikkeen pohja. Se on maukasta ja täynnä proteiinia. Tällä reseptillä tehdessäsi kilokaloreita kertyy yhteen annokseen 495.

Jos haluat pihistää kaloreista vielä himpun verran lisää, vaihda lasagnelevyt kesäkurpitsasta leikattuihin siivuihin.

Ota kevytlasagnen ohje talteen Sopasta.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt