Ajankohtaista

Ikisuosikki raikastui: tämä lohikeitto on puolet kevyempää kuin perinteinen

Julkaistu:

Soppa365
Ajattele lohikeitto uusiksi! Kevytversio ikisuosikista maistuu ihan aidolta, mutta siinä on energiaa huomattavasti vähemmän.
Jos rakastat lohikeittoa, tulet ihastumaan myös sen kevennettyyn versioon.

Klassisesta kermaisesta lohikeitosta on säästetty tähän soppaan tärkeimmät: lohi, tilli ja perunat. Lisäksi mukana on porkkanaa, kukka- ja parsakaalia. Mausta pitävät huolen inkivääritahna sekä omenamehu, joka antaa keittoon mukavaa hapokkuutta.

Keveys on saatu aikaan jättämällä kerma sivuun. Se ei olekaan sopassa tarpeen, sillä lohi sisältää runsaasti rasvaa muutenkin.

Kirkasliemisen keiton ystävä voi unohtaa keittoon tulevan maidon kokonaan. Jos keitosta haluaa tehdä vielä kevyemmän version, voit lohen vaihtaa vähärasvaiseen kalaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Lohen rasva on kuitenkin pehmeää, hyvää rasvaa, joten tässä kulhollisessa on kaikki kohdallaan. Yhdessä annoksessa on energiaa noin 320 kaloria, mikä on alle puolet perinteisen lohikeittoannoksen energiamäärästä.

Makua siinä on kuitenkin kasvisten ansiosta jopa alkuperäistä soppaa reippaammin.

Ohjeen löydät Soppa365:sta.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt