Täyttävät ja maistuvat kasvispihvit, joihin tarvitset vain kaksi ainesosaa ja mausteita - Ajankohtaista - Ilta-Sanomat

Täyttävät ja maistuvat kasvispihvit, joihin tarvitset vain kaksi ainesosaa ja mausteita

Varhaiskaalipihvit syntyvät kahdesta ainesosasta, ja ne sopivat myös keventäjälle.

Julkaistu: 26.6.2018 20:30

Nyt on varhaiskaalin sesonki. Nappaa siis ihana kesäkaali kauppareissulla mukaan.

Nyt on varhaiskaalin sesonkiaika, joten se kannattaa napata kauppamatkalla ostoskoriin. Varhaiskaali menee sellaisenaan salaatissa tai sen voi grillata lisukkeeksi pihville tai siitä voi valmistaa helposti lihattomat pihvit.

Varhaiskaali rouskuu suussa ihanan rapsakalta, se on terveellistä ja juuri sopivan makeaa. Varhaiskaalin ravintoarvo on hyvä ja monipuolinen. Kaalista kertyy vain vähän kilokaloreita, mutta sitäkin enemmän esimerkiksi kaliumia, kalsiumia ja magnesiumia, C- ja K-vitamiinia, karotenoideja, folaattia ja muita B-ryhmän vitamiineja sekä kuitua. Ja mikä parasta, se on todella edullinen lisuke.

Vain kahdella ainesosalla saa täyttävät, mutta kevyet pihvit. Neljään annokseen tarvitset vain 500 grammaa varhaiskaalia, munia ja sekä mausteita mielesi mukaan. Voita voi käyttää paistamiseen.

Pihvit sopivat hyvin myös keventäjälle: yhdessä annoksessa on kaloreita vain 129 kcal.

Halutessaan pihvien kanssa voi valmistaa jogurttisen tsatsikikastikkeen.

Varhaiskaali on ihanan rapsakka ja sopivan makea.

Varhaiskaalin sesonki on meneillään

Kokkaa varhaiskaalista nyt vaikka joka päivä. Alla on parhaita ja herkullisimpia reseptejä:

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Luetuimmat Reseptit

Tuoreimmat Reseptit