Ajankohtaista

Kyrö ja Laitila yhdistivät voimansa: Uusi lonkero perustuu maailmalla palkittuun giniin – yllättävä kasvo mainoskampanjalle

Julkaistu:

Kyrö Distillery ja Laitilan Wirvoitusjuomatehdas on kehittänyt yhdessä Long Kyrö -lonkeron.
Kyrössä on menty matalaliitoa sen jälkeen, kun International Wine and Spirit Competition -nimisen kilpailun gin & tonic -sarjan voitto pamahti viime vuonna tislaamon Napue-ginille.

Uuden lonkeron pohjana on kyseistä giniä, rosmariiniaromia ja aitoa karpalomehua.

– Olemme Kyrön kanssa miettineet sopivaa yhteistyömuotoa jo jonkin aikaa. Maailman parhaan gin-pohjaisen drinkin soveltaminen lonkeromaailmaan oli vihdoin idea, jolla yhteistyö saatiin alulle, Laitilan toimitusjohtaja Rami Aarikka sanoo.

– Tavoitteena on viedä Long Kyröä myös ulkomaille. Ensimmäiseksi testiin tulevat Viron, Saksan, UK:n ja Belgian markkinat, myynnistä vastaava Jouni Ritola sanoo.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Yllättävänä vetona voinee pitää sitä, että lonkeron mainoskasvoksi valikoitui Aira Samulin.


– Olimme miettineet minkälaisen, mahdollisimman hyvin sekä pirskahtelevaa Long Kyröä että rehellisen hifistelyn puolesta liputtavaa Kyrö Distilleryä kuvaavan kuvan ottaisimme. Joku mainitsi että Aira elämänasenteensa ja punaisten hiustensa puolesta toimisi erinomaisesti. Pian tämän jälkeen törmäsin Airaan sattumalta Bulevardin apteekissa ja mainitsin ideasta. Aira oli välittömästi myyty, kertoo markkinoinnista ja brändistä vastaava Mikko Koskinen tiedotteessa.