Oulun seutu

Oululaisten kysymykset kaupungille sinkoilevat nyt pikaviestipalvelun kautta

Julkaistu:

Oulu otti ensimmäisenä kaupunkina käyttöön WhatsAppin asiakaspalvelun. Parissa viikossa sitä käytti noin sata kaupunkilaista
Oulun kaupunki otti syyskuun alussa käyttöön pikaviestipalvelun asiakaspalvelussaan. Viesteihin vastaavat kaupungin keskitetyn asiakaspalvelun, Oulu10:n palveluiden työntekijät. Oulun kaupunki on ensimmäinen kaupunki Suomessa tarjoamassa WhatsApp-yleisneuvontaa.

Kahden ensimmäisen viikon aikana kaupunkilaiset ovat lähettäneet noin sata viestiä palvelun kautta.

– Kysymyksiä on tullut laidasta laitaan. Suurin osa kysymyksistä koskee kaupungin yksiköiden yhteystietoja sekä joukkoliikenteeseen liittyviä asioita, kertoo palvelupäällikkö Minna Rekilä-Simola kaupunkilaispalveluista.

WhatsApp-palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8-16. Numeroon voi lähettää viestejä, mutta ei lainkaan puheluita. Asiointi on nimetöntä. Rekilä-Simolan mukaan käyttäjät ovat olleet ikäryhmältään 30-50-vuotiaita.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– Haluamme tarjota asiakaspalvelua monikanavaisesti, jotta jokainen asiakas voisi valita itselleen helpoimman asiointikanavan. Palvelu on suunnattu kaikille Oulun kaupungin palveluita käyttäville tai niistä kiinnostuneille, hän toteaa.

Oulun palvelunumero on 0400 111 001. Sen voi aloittaa tallentamalla ensin numeron matkapuhelimen yhteystietoihin. Tämän jälkeen palvelu löytyy jatkossakin omista WhatsApp-yhteystiedoista.

Jos numeroa ei halua tallentaa puhelimeen, keskustelun voi aloittaa myös kaupungin verkkosivuilla olevasta linkistä. Se toimii, kun selaa sivuja matkapuhelimella, johon on asennettu WhatsApp-sovellus.

– WhatsApp on nykyisin yksi käytetyimmistä pikaviestinsovelluksista ja se soveltuu hyvin asiakaspalvelun kysymys-vastaus -tyyppiseen viestintään. Yhteydenotto on nopeaa ja kätevää sovelluksen ollessa helposti saatavilla matkapuhelimessa, Rekilä-Similä perustelee uudenlaisen palvelun käyttöönottoa.