Suomalaiskampaajat kertovat, millaiset asiakkaat ovat heidän suosikkejaan – kuulutko sinä joukkoon?

Julkaistu:

Me Naiset
Moni kampaaja nauttii erityisesti tutun vakioasiakkaan kanssa työskentelystä, mutta mieluisilla asiakkailla on muitakin yhdistäviä tekijöitä.
Kampaajan työ on luovaa asiakaspalvelua, joten siinä ei kovin helpolla pääse tylsistymään. Moni Me Naisten kyselyyn vastannut kampaaja pitikin työnsä parhaana puolena juuri asiakkaita ja vaihtelevuutta.

Kun kampaajilta kysyttiin, millaiset asiakkaat ovat heidän mielestään kaikkein parhaita, nousivat esiin erityisesti seuraavat asiat:

Arvostus

Vastauksissa nousi selkeästi esiin se, kuinka tärkeänä kampaajat pitävät, että heidän työtään ja ammattitaitoaan arvostetaan. Parhaat asiakkaat luottavat siihen, että kampaaja osaa hommansa, eivätkä esitä parempaa tai katso pitkin nenänvarttaan.
  • ”Parhaita ovat asiakkaat, jotka arvostavat työtäni eivätkä kohtele alentuvasti, koska ’olen vain kampaaja’ ja itse ovat paremmin koulutettuja tai palkattuja.”
  • ”Parhaat asiakkaat arvostavat työtämme ja ymmärtävät sen haasteet.”
  • ”Parhaat asiakkaat arvostavat kampaajien työtä ja kuuntelevat kotihoito-ohjeita, jotta saadaan aina täydellinen tulos.”

Tuttuus

Tutut vakioasiakkaat ovat monen kampaajan suosikkeja. Ylipäänsä se, että asiakkaan kanssa tulee hyvin juttuun, on monelle tärkeää.
  • ”Parhaita asiakkaita ovat vakioasiakkaat: ilmapiiri on rento, saan vapauden toteuttaa itseäni, keskustelemme usein jostain tärkeästä ja aina tuntuu kuin ystävän kanssa olisi.”
  • ”Parhaita asiakkaita ovat vakituiset, vuosia käyneet uskolliset ja tyytyväiset asiakkaat, joiden kanssa on helppo suunnitella välillä uusia juttuja ja välillä tehdään vanhalla hyväksi havaitulla tavalla.”
  • ”Ystävällinen, ajoissa saapuva kanta-asiakas, joka luottaa ammattitaitooni. Minä kuuntelen asiakasta ja toivon hänen myös kuuntelevan minua. Hän kertoo toiveensa ja minun tehtäväni ammattilaisena on hoitaa tekninen toteutus.”
  • ”Parhaita ovat ne, keiden kanssa klikkaa ja juttua riittäisi vaikka kuinka.”

Avoin mieli

Moni kampaaja kertoo nauttivansa, kun pääsee käyttämään luovuuttaan. Siksi mieluisia ovat sellaiset asiakkaat, jotka ovat valmiita kokeilemaan uutta.
  • ”Parhaita ovat asiakkaat, jotka ovat avoimia ehdotuksille ja luottavat kampaajaan.”
  • ”Parhaita asiakkaita ovat ne, jotka uskaltautuvat heittäytyä villeihinkin tyyleihin ja ne, jotka ovat aitoja itsejään.”

Hyvä käytös

Arvossa ovat myös peruskäytöstavat, kuten ystävällisyys ja se, että tulee ajoissa. Kritiikkikin on tervetullutta, kun se annetaan asiallisesti.
  • ”Parhaita ovat asiakkaat, jotka osaavat selkeästi kertoa, mitä haluavat, kuvan kanssa, jos ei sanat riitä, mutta osaavat ottaa kampaajan neuvot vastaan, jos toiveita ei voida toteuttaa. Tulevat takasin sanomaan, jos on valittamisen aihetta.”
  • ”Parhautta on aivan tavalliset rehelliset aidot ihmiset. He ovat kultaa!”
Entä millaiset asiakkaat kampaajia ärsyttävät eniten? Lue Me Naisten alkuperäisestä jutusta täältä.

Lue myös:

Kuinka usein hiukset oikeasti kannattaa leikata? Kampaajat antavat tyhjentävät ohjeet lyhyille ja pitkille hiuksille

”Ohuthiuksinen on usein kampaajan suosikkiasiakas” ja 6 muuta asiaa, jotka kampaaja haluaisi sinun tietävän ohuista hiuksistasi

Polkka on yhä trendikkäin hiusten pituus – leikkauksessa yksi asia on tällä hetkellä kaikkein tärkein

Kaipaatko uutta hiustyyliä? Nämä vinkit auttavat valitsemaan juuri sinulle sopivan tukan

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt