Tiesitkö? Suomeen tulee viisi uutta muotibrändiä – yksi Itä-Euroopan suosituin, kasvona Kendall Jenner

Julkaistu:

Muotiuutiset
Puolalaiset vaateketjut Reserved, Cropp, House, Mohito ja Sinsay avaavat ensimmäiset pohjoismaiset myymälänsä Helsingin Triplaan huomenna torstaina.
Pitkästä aikaa muotiuutisia ketjuliikerintamalla! Suomi saa markkinoilleen huomenna torstaina viisi täysin uutta muotimerkkiä, kun Reserved, Cropp, House, Mohito ja Sinsay avaavat liikkeensä samana päivänä avautuvassa kauppakeskus Triplassa Helsingin Pasilassa. Myymälät ovat Pohjoismaiden ensimmäiset.

Edullisista hinnoistaan ja trendeihin nopeasti vastaavista mallistoistaan etenkin itäisessä Euroopassa tunnetut vaate- ja asustebrändit kuuluvat puolalaiselle LPP Group -perheyritykselle.

Merkit ovat vielä monelle täällä tuntemattomia, mutta pienestä tekijästä ei ole kyse: viidellä vaatebrändillä on yhteensä yli 1700 myymälää 24 maassa ja yli 25 000 työntekijää.

Suomessa yritys on palkannut tiedotteen mukaan noin 100 työntekijää.

Reserved: 300 muotisuunnittelijaa, kasvona Kendall Jenner ja 3000 neliön myymälä Helsinkiin

Vuonna 1998 perustettu Reserved on viidestä brändistä suurin. Merkin globaalin viennin markkinointipäällikkö Michal Kniaz kertoo MyStylelle, että se on Itä-Euroopan suurin ketjuliike. Myymälät löytyvät kuitenkin myös esimerkiksi Lontoosta ja Berliinistä.

– 300 suunnittelijaamme luovat mallistomme, jotka vaihtuvat myymälöissä noin kahden viikon välein. Valmistusta on tietysti Aasiassa mutta myös Puolassa ja muualla Euroopassa.


Reserved palkkasi viimeisimpään kampanjaansa Kardashian-klaanistakin tutun huippumallin Kendall Jennerin, vuonna 2017 maailman kovapalkkaisimmaksi nousseen mallin.

– Tiedän, mitä maksoimme hänestä, mutta en voi paljastaa sitä, Kniaz virnistää.

Kendall Jenner esiintyy brändin kampanjavideolla ja -kuvissa.



Myös Suomessa Reserved tulee olemaan konsernin suurin brändi. Viiden myymälän kokonaispinta-ala on yhteensä yli 6500 neliötä, josta Reservedin osuus on 3142 neliömetriä.

Tärkein kohderyhmä ovat 20–35-vuotiaat. Merkiltä löytyy sekä naisten että miesten mallistot.

– Hintaluokka menee suurin piirtein H&M:n ja Zaran tienoille, Kniaz sanoo.


Cropp: urbaania pukeutumista nuoremmille

LPP Groupin toiseksi vanhin brändi on Cropp, joka perustettiin vuonna 2004. Sen tuotteita suunnittelee noin 100 muotisuunnittelijaa, ja Suomi tulee olemaan merkin 15. maa.

Brändin kohderyhmää ovat 15–25 vuotiaat nuoret naiset ja miehet. Mallistoissa näkyy katumuoti ja pop- ja hip-hop-kulttuuri.

– Pidän eniten brändimme t-paidoista ja printeistämme, Croppin markkinointispesialisti Marek Labanowski vinkkaa.


House

Housen mallistot on suunniteltu tiedotteen mukaan ihmisille, jotka haluavat näyttää hyvältä joka päivä ja arvostavat mukavuutta ja viimeisimpiä trendejä. House-tyyli on rento. Pääkohderyhmä ovat opiskelijat ja nuoret aikuiset.


Mohito

Mohito on puolestaan suunniteltu itsevarmoille naisille, jotka rakastavat muotia, naisellista yksinkertaisuutta ja ”urbaania eleganssia”. Tyylit toimivat sekä työhön että iltamenoihin.


Sinsay

Sinsay lanseerattiin vuonna 2013. Brändiltä löytyy eniten muotia teineille mutta myös naisille ja lapsille.


Kuvat: LPP Group. Kaikki kuvat ovat brändien uuden konseptin mukaisista myymälöistä ulkomailta. Suomen liikkeet avautuvat yleisölle torstaina 17.10. klo 9.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt