Yllättävästä vaateväristä tuli suomalaisten uusi suosikki – ostetaan markettia myöten

Julkaistu:

Pukeutuminen
Väriä kansalle!
Mustanpuhuvasta yleisilmeestään tunnetut suomalaiset ovat varmasti viimeistään nyt ihastuneet vaatesävyyn, joka on tällä hetkellä sekä trendikäs että ilmeisesti peruspukeutujaan iskevä.

Lämmin ja syvä keltainen on vakuuttanut suomalaiset shoppailijat toimivuudellaan.

– Vaikuttaa siltä, että keltainen on tullut jäädäkseen suomalaisten vaatekaappeihin. Väri on yllättäen vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten vaatemaussa, kertoo Prisman pukeutumisen osaston tuore tiedote.


Nouseva suosikki jo toista syksyä – eikä loppua näy

Kerroimme värin suosiosta jo vuosi sitten syksyllä, kun vaatemerkki Marks & Spencerin hankintapäällikkö Taiju Masalin paljasti brändin lehdistötilaisuudessa myydyimmän kevyttoppatakkisävyn. Se oli sama hitiksi noussut keltainen, vaikka samaa takkia oli tarjolla myös monessa muussa perussävyssä, kuten tummansinisenä.

Prisman valikoimapäällikkö Nina Paavilainen kommentoi nyt tiedotteessa, että keltaisten vaatteiden suosio näkyy marketeissa tällä hetkellä selvästi.

– Yllättävää on ollut keltaisen värin pitkäkestoinen suosio, joka ei osoita hiipumisen merkkejä. Suomalaiset ovat ottaneet voimavärin omakseen.

– Keltaisen voittokulku jatkuu edelleen ensi vuoden mallistoissa, hän lisää.

Myös muotiväen mieleen

Sama syvä keltaisen sävy on näkynyt jo parin kauden ajan myös kansainvälisillä muotiviikoilla näytösvieraiden yllä. Muotiviikkovieraiden pukeutumisesta on poimittavissa aina hetken trendejä, ja tämä värisävy on ollut selvästi yksi vahvoista piirteistä.


Kokeile itse

Sekä Prisman että kilpailevan hypermarketin K-Citymarketin valikoimista löytyy runsaasti uutta suosikkiväriä. Tutuissa ketjuliikkeissä jatkuu sama linja – keltainen on nyt kaikkialla.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt