Kesäjuhlat tulossa? 7 vinkkiä, joiden avulla jaksat juhlia korkokengissä koko illan

Julkaistu:

Korkokengät
Listasimme seitsemän vinkkiä säryttömään korkokenkäilyyn.
Kesäjuhlat näköpiirissä? Se tietää yhtä asiaa: korkkarit on kaivettava kaapinpohjalta ja ruvettava mallailemaan niitä yhteen kesäleningin kanssa.

Vaan kylläpä tekevätkin korot kipeää jaloille jo heti kättelyssä. Millaisetkohan tuskat koittavat, kun näitä joutuu pitämään tuntikausia...

Ei syytä huoleen!

Keräsimme nimittäin yhteen parhaat vinkit korkokenkien käyttöön ilman kipuja. Nappaa nämä talteen, niin juhlissa edustaminen sujuu sutjakkaammin kuin tanssi.

1. Perinteinen teippikikka

Tähän tarvitset pätkät esimerkiksi apteekista saatavaa ihoteippiä. Tarvittaessa vaikkapa ilmastoteippikin sopii.

Ennen korkokenkien sujauttamista jalkaan keskimmäinen varvas sekä ”nimetön” teipataan yhteen. Näiden varpaiden välissä kulkee hermo, joka aiheuttaa kipua, kun siihen kohdistuu painetta.

Teippikikka auttaa poistamaan korkokenkien aiheuttaman kuormituksen ja hermon jännityksen, eivätkä jalat pääse kipeytymään. Ihanaa!

2. Säryttömät juhlat Meghanin tapaan

Olemme esitelleet myös herttuatar Meghanin keinon välttää kipeytyviä korkkarijalkoja.

Herttuatar valitsee jalkoihinsa aina yhtä kokoa liian suuret avokkaat. Vaikka Meghanin asut ovat täydellisesti istuvia, kenkien väljyyden huomaa jopa valokuvista.

Väljä kenkä estää hiertymiä ja rakkoja, sillä kenkä ei purista jalkaa mistään kohtaa. Tämä tapa on varsin yleinen koroissa työskentelevien tai pitkiä aikoja korkokenkien kanssa seisomaan joutuvien julkkisten keskuudessa.

Kikka on hyvä siitäkin syystä, että pitkä päivä seisoskellen tuppaa turvottamaan jalkoja.

3. Catherinen pohjalliset

Myös toisella brittihovin jäsenellä on oma keinonsa edustaa korkkareiden kera vailla kipuja. Cambridgen herttuatar Catherine on pari vuotta sitten paljastanut lehdistölle suosivansa juuri tiettyjä avokaspohjallisia.

Catherine käyttää Alice Bow’n nahkaisia pohjallisia, jotka tehdään Briteissä italialaisesta nahasta. Kenkäsuunnittelija Rachel Bowditchin valmistamia pohjallisia kehutaan huippuhyviksi. Tämä on helppo uskoa!

4. Satsaa sopiviin

Aiemmin olemme antaneet selkeät ohjeet sille, millaiset korkokengät kannattaa valita, jotta jalat kuormittuvat mahdollisimman vähän.

Tällöin dosentti, jalkaterapeutti Minna Stolt kehotti hankkimaan mahdollisimman matalat korot.

– Neliömäinen kengänkärki on aina parempi kuin suippo. Siinä varpaille jää enemmän tilaa liikkua, Stolt ohjeisti.

Iskuvaimennetuissa kengissä korko pehmentää hiukan iskua, joka kantapäähään kohdistuu jokaisella askeleella. Geelityyny päkiän alla auttaa, jos päkiät väsyvät kovasti päivän aikana.

5. Viilennä – tai kuumenna

Popsugar neuvoo kokeilemaan viilennysniksiä. Siis mitä?

Täytä pieni muovipussi vedellä, työnnä se korkkareihin ja heitä kengät jääkaappiin, muotijulkaisu ohjeisti viime kesänä. Vesi paisuu jäätyessään ja samalla venyttää kenkiä hieman.

Toisaalta voit myös testata päinvastaista keinoa, nimittäin lämmittämistä. Kun puhallat hiustenkuivaajalla korkkareita, voit saada niistä hieman joustavammat. Niksiä voi kokeilla silloinkin, kun kengät ovat jo jalassasi. Puhaltelemaan vain!

6. Deodorantti

Samainen lehti nostaa esille myös melko yllättävän konstin: deodorantin lisäämisen jalkoihin ennen korkkareiden laittamista jalkaan.

Tämä voi Popsugarin mukaan saada jalat tuntumaan pehmeiltä kuin kainalot. Dödö helpottaa hankausta korkkareiden ja jalan ihon välillä. Tärkeää on muistaa antaa deodorantin kuivua ennen kuin kengät ujuttaa jalkaansa.

7. Valitse nahka!

Popsugar painottaa etenkin yhtä materiaalia, joka on pettämätön valinta korkkareille – nimittäin nahka.

Myös me olemme kertoneet, että pehmeä materiaali mukautuu jalkaterän muotoihin ja helpottaa sen liikkumista.

Juuri nahka on myös jalkaterapeutti Minna Stoltin mukaan hyvä vaihtoehto.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt