Ongelmaihon meikki – ruusufinni, couperosa ja akne peittoon - MyStyle - Ilta-Sanomat

Uutisankkurin ruusufinniä ei peittänyt mikään, joten hän kehitti oman meikkimerkin – katso, kuinka iho-ongelmat peittyvät

Meikkibrändin Norjan myynti- ja koulutuspäällikkö Margrethe Hellandin ruusufinni meikattiin piiloon merkin lanseeraustilaisuudessa Helsingissä.

Julkaistu: 21.1.2019 15:24

Kenenkään ei pitänyt ostaa meikkejä ”tuon näköiseltä naiselta”, mutta pian Jamie Kern Liman yritys myytiin kauneusjätille miljardilla. Nyt arjen haasteisiin vastaavat meikit saapuvat myös Suomeen.

Yhdysvaltalainen uutisankkuri Jamie Kern Lima kärsi kymmenen vuotta sitten päivittäisestä ongelmasta.

Hänen ruusufinnin peitossa oleva ihonsa ei meinannut peittyä millään televisiokameroiden edessä, ja jos peittyikin, meikki näytti kamalalta.

Kolmekymppinen nainen etsi itselleen sopivia meikkituotteita tuloksetta.

Lopulta hän päätti, että apu täytyy luoda itse: Kern Lima perusti oman meikkimerkin, joka vastaisi tavallisten naisten tavallisiin ongelmiin ja auttaisi häntä ja muita jokapäiväisessä elämässä.

Iho-ongelmasta miljardibisnekseksi

Kymmenen vuotta myöhemmin tarinaa kerrotaan It Cosmeticsin lanseeraustilaisuudessa Helsingissä, sillä meikkimerkki rantautuu nyt myös Suomeen.

It Cosmeticsin perustaja, entinen uutisankkuri ja journalisti Jamie Kern Lima, 41.

Brändin alkutaival ei ollut helppo, sillä sijoittajat eivät uskoneet Kern Limaan ja iho-ongelmiin vastaavien tuotteiden kysyntään. Pahimmillaan nainen sai kuulla, ettei naisten uskota ostavan meikkejä ”joltakulta, joka näyttää sinulta”.

Kern Lima satsasi säästönsä kymmenen minuutin ostos-tv-slottiin, esitteli tärisevin käsin ensimmäisen meikkituotteensa televisiossa ja myi koko erän välittömästi loppuun.

Tästä hetkestä noin kuuden vuoden päästä, vuonna 2016, maailman suurin kosmetiikkakonserni L’Oréal osti It Cosmeticsin 1,2 miljardilla dollarilla eli noin miljardilla eurolla. Kern Lima sai henkilökohtaisen pahoittelu- ja onnitteluviestin hänen ulkonäköään epäilleeltä sijoittajalta.

Meikkejä ongelmaihoille

Merkin lehdistötilaisuudessa brändin Norjan myynti- ja koulutuspäällikkö Margrethe Helland, jolla on myöskin ruusufinni, meikkasi ihonsa tasaiseksi meikkivoiteella, peitevoiteella ja puuterilla.

Margrethe Helland täysin ilman meikkiä. Nainen kertoo, että työskentelee yrityksessä nimenomaan siksi, että tuotteet on tehty hänenlaisilleen naisille.

Margrethe Helland meikkasi tilaisuudessa itse itsensä ja näytti tältä meikkivoiteen, peitevoiteen, puuterin, kulmakynän ja ripsivärin levittämisen jälkeen.

Vaikka meikkisarja on saanut inspiraationsa ruusufinnistä, se vastaa myös couperosa- ja akneihon haasteisiin – ja sopii tietysti yhtä lailla iholle, jolla ei ole suurempia ongelmia.

Ongelmaihon meikkisarjat eivät ole Suomessa tietenkään täysin uusi juttu. Kun haet toimivia meikkituotteita, muista myös nämä!

Vichyn Dermablend on jo ongelmaihon meikkiklassikko. Sarjan tuotteet antavat korkean peittävyyden kaikille, myös herkälle iholle, peittävät ihon epätasaisuuksia, kuten näppylöitä, pigmenttimuutoksia ja punoitusta, ovat hypoallergeenisia, eivätkä tuki ihohuokosia. Meikkivoiteet 29 € / 30 ml, peiteväri 21 €.

Apteekkijakelussa olevan Avène Couvrance -meikkisarjan tuotteet tasoittavat ja heleyttävät ihonväriä ja häivyttävät ja peittävät ihon värivirheitä ja vakaviakin ihovaurioita. Herkälle iholle sopiva sarja on kehitetty yhteistyössä plastiikkakirurgien ja ihotautilääkäreiden kanssa. Värivoide 19,50 € / 30 ml.

It Cosmeticsin Bye Bye Under Eye -peitevoide on vedenkestävä, pitkäkestoinen ja palkittu best-seller-tuote, joka peittää tummien silmänalusten ja punoittavien näppylöiden lisäksi tatuoinnitkin, 25 €. Tuotteet ovat saatavilla kosmetiikkaketju Kicksin verkkokaupassa ja huhtikuusta lähtien Kicks-myymälöissä.

Cliniquen Anti-Blemish Solutions -sarjan meikkivoide on kevyt meikkivoide rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle. Se lupaa peittää, tasapainottaa ihon rasvoittumista, neutraloida punoitusta ja ennaltaehkäistä uusien epäpuhtauksien syntymistä, 36 € / 30 ml.

Moni ongelmaihoinen vannoo myös mineraalimeikkipohjan nimeen. Esimerkiksi Everyday Mineralsin mineraalimeikkipohja on sataprosenttista luonnonkosmetiikkaa, sopii herkemmällekin iholle eikä tuki ihohuokosia, 19,90 €.

Kuinka sinä meikkaat tavalla tai toisella hankalaa ihoasi? Jaa omat ongelmaihon vinkkisi ja suosikkituotteesi kommenteissa!

Lue kaikki kauneusuutisemme täällä ja seuraa MyStylea myös Instagramissa @iltasanomatmystyle.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?