MyStyle

Tämän takia joka julkimolla Rihannasta Lady Gagaan on nykyään oma meikkimerkki

Julkaistu:

Me Naiset
Takavuosina lanseerattiin nimikkohajuvesiä, nyt meikkisarjoja.
Moni muistaa viime vuoden syksyltä maailmanlaajuisen hämmästelyn ja ihastelun siitä, kun laulaja Rihanna julkaisi oman meikkibrändinsä Fenty Beautyn. Sitä ennen omat meikkinsä julkaisivat esimerkiksi Kim Kardashian West ja Kylie Jenner.

Nyt leikkiin mukaan lähtee lisää julkimoita, erityisesti laulajia. Elle kertoo, että esimerkiksi Gwen Stefani ja Lady Gaga ovat julkaisemassa lähiaikoina omat meikkimerkkinsä.

Kysymys kuuluu: miksi?

Vielä muutamia vuosia taaksepäin julkkisten juttu oli tehdä omaa nimeään kantavia hajuvesiä. Monelta milleniaalilta löytyy vieläkin kotoa Beyoncén Heat-hajuvesi tai Justin Bieberin Girlfriend-tuoksu.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Meikkimerkin teosta on siis tullut uusi hajuvesi.

Muitakin kuin taloudellisia syitä sille, miksi julkkikset tekevät omia meikkimerkkejään, voi arvailla olevan monia. Kokosimme neljä syytä, joiden vuoksi meikkibrändit kiinnostavat nyt kaikkia.

Meikkimerkki vie henkilöbrändin uusille urille

Moni laulaja käyttää luovuuttaan musiikin tekemiseen, mutta julkkiksena oloon liittyy aina paljon muutakin. Esimerkiksi Lady Gaga on tehnyt itseään tunnetuksi omaperäisillä asuvalinnoillaan. Meikkimerkki tulee todennäköisesti olemaan oma, ajankohtainen ja persoonallinen palasensa koko Lady Gagan henkilöbrändiä.

Jäämmekin odottamaan innolla, mikä tekee meikeistä juuri hänen näköisiään – ehkä raa’an pihvin sävyissä oleva luomiväripaletti?

Meikkivloggaajat tuovat nostetta

Jos joskus julkkisten kannattaa tehdä meikkejä, se hetki on nyt. Youtubessa meikkitutoriaaleja, niksivideoita ja muuta meikkisisältöä tekevät tubettajat ovat tällä hetkellä erittäin suosittuja, ja he testaavat paljon uusia tuotteita.

Vloggaajat ja julkkismeikit kulkevatkin käsikkäin: julkkismeikkibrändit saavat tubettajilta ja heidän katsojiltaan valtavia määriä huomiota, ja vloggaajat puolestaan lisää katselijoita ja kiinnostavaa sisältöä kanavilleen.

Meikeillä voi ajaa omaa asiaansa

Monilla julkisuuden henkilöillä on jokin lempilapsi, jonka puolesta he taistelevat näkyvästi. Se voi olla hyväntekeväisyyskohde, mutta meikkien avulla voi ajaa myös tasa-arvoasioita, kuten Rihanna on tehnyt.

Meikkimaailmassa on puhuttanut paljon se, kuinka tummaihoisten on lähes mahdotonta löytää sopivaa meikkivoidesävyä, mutta vaaleaihoisille vaihtoehtoja on loputtomasti. Rihanna onkin sanonut InStylelle, että meikkivoiteiden sävyvalikoiman laajuus oli hänelle Fenty Beautya tehdessä erityisen tärkeä asia.

Meikkien avulla fanit voivat samastua

Muun muassa prinssi Harryn kanssa avioituvan Meghan Marklen suosion salaisuudeksi on arveltu hänen samastuttavuuttaan sekä ”tavallisuuttaan”. Meikkibrändi voi aiheuttaa samankaltaisen reaktion. Kun fanit voivat ostaa ja käyttää meikkituotteita, jotka ovat lähtöisin idolin käsistä, he saattavat kokea pystyvänsä myös samastumaan julkkikseen enemmän.

Lue lisää:

Onko parempia kaksoisolentoja nähty? 17-vuotias nuorukainen kopioi julkkistyylejä Instagramissa

Varo vaarallisia feikkimeikkejä – näin tunnistat ne

Mitä nuoriso oikein tuijottaa puhelimesta? No, näitä kolmea tyyppiä

Julkkikset hurahtivat contouringiin – näin teet sen oikein

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt