Suomessa keksittiin vaatekauppojen Tinder: uudessa sovelluksessa shoppaillaan Suomi-muotia näyttöä pyyhkäisemällä

Julkaistu:

Muotiuutiset
Suomi-muodin suurin kauppapaikka herättää kiinnostusta jo maailmallakin.
Suomalainen yrittäminen, shoppailu ja muotiala ottavat jälleen askeleen eteenpäin. Tänään julkistetaan ja tulevana viikonloppuna lanseerataan virallisesti IVALO-sovellus, joka yhdistää kiinnostavat suomalaissuunnittelijat ja suomalaisista vaatteista ja asusteista kiinnostuneen yleisön.

– IVALO on tällä hetkellä maailman isoin Suomi-muodin kauppapaikka suunnittelijoiden määrässä mitattuna, kertoo IVALOn toimitusjohtaja Matti Lamminsalo tiedotteessa.

Sovelluksessa on mukana yli 70 itsenäistä suomalaista muotibrändiä. Palvelun kautta tuotteitaan myyvät muun muassa Ivana Helsinki, Arela, Terhi Pölkki, Liisa Riski, Mirkka Metsola, Vimma, Teemu Keisteri ja R-Collection.


– Tilastot näyttävät, että vietämme yhä enemmän aikaa mobiilissa, ja myös mobiilissa tehtyjen ostosten määrä kasvaa. Samalla ihmiset haluavat yhä tarkemmin mietittyjä palveluita, Ivana Helsingin toimitusjohtaja ja IVALOn neuvonantajana toimiva Pirjo Suhonen pohtii tiedotteessa.

– IVALO palvelee urbaaneja naisia, jotka haluavat vaatekaappeihinsa laadukkaita ja taidolla tehtyjä ja suunniteltuja vaatteita, Suhonen jatkaa.


Sovelluksen takana on joukko muodin ja digin huippuosaajia

IVALOn advisoreihin kuuluvat Pirjo Suhosen lisäksi muun muassa ThingLinkin perustaja, nykyisin Piilaaksossa yritystään vetävä Ulla Engeström, markkinoinnin professori Pekka Mattila ja rahoituksen moniosaaja, ammattisijoittaja Julianna Borsos.

Ydintiimissä vaikuttavat useita sovelluksia aiemmin kehittäneet Matti Lamminsalo ja Juha-Pekka Rajaniemi. IVALO on onnistunut vakuuttamaan myös sijoittajat – rahoitusta on kerätty yli 150 000 euroa.


Sovelluksessa shoppaillaan vaatteita ja asusteita uudella tavalla joko oikealle tai vasemmalle pyyhkimällä. Tekniikka on tuttu Tinder-sovelluksesta.

Selattavat tuoteryhmät tai mieleisensä vaatemerkit voi valita erikseen, ja tuotteita saa tallennettua omalle suosikkilistalle. Rekisteröityminen hoituu esimerkiksi Facebook-tunnuksilla, ja ostaminen tapahtuu parilla sormen näpäytyksellä ja samalla tavalla kuin useimmissa nettikaupoissa.

Sovellus on nyt ladattavissa iPhone- ja Android-puhelimille. Kuluvan vuoden ajan sitä pilotoidaan Suomen markkinoilla, mutta Eurooppaan laajeneminen on jo tekeillä. IVALOa esiteltiin Kööpenhaminan, Madridin, Lontoon ja Pariisin muotiviikoilla, joissa vastaanotto oli hyvä.

– Yhteistyökumppanit olisivat halunneet aloittaa kanssamme heti, Matti Lamminsalo paljastaa tiedotteessa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt