Muut lajit

Urheilusanomat valtaa pelikentän – Ilta-Sanomien ja Veikkaajan urheilutuotanto yhdistetään

Julkaistu:

Ilta-Sanomat luo uuden urheilun superbrändin, Urheilusanomat. Uusi yhteistoimitus tuottaa urheilusisällön kaikkiin IS:n välineisiin, joihin kuuluvat viikkolehti, päivälehti, verkko sekä uudet digitaaliset erikoispalvelut.
Urheilujournalismin kenttä saa uuden suurpelaajan, kun Veikkaajan ja Ilta-Sanomien urheilutuotanto yhdistetään Urheilusanomat-brändin alle. Näin Suomen suurin urheilun erikoislehti Veikkaaja muuttuu Urheilusanomiksi 19. huhtikuuta. 

- Urheilusanomista tulee Suomen suurin urheilun mediabrändi. Me tavoitamme eri välineillä jo nyt kaksi miljoonaa lukijaa viikossa, ja voimat yhdistämällä pystymme palvelemaan heitä vielä paremmin, sanoo Ilta-Sanomien kustantaja, vastaava päätoimittaja Tapio Sadeoja.

- Mottona on enemmän ja paremmin.

Urheilusanomilla on neljä kivijalkaa: kuudesti viikossa ilmestyvä päivälehti, maksuton verkkopalvelu, syvällinen ja taustoittava viikkolehti sekä vedonlyönnin asiantuntijapalvelu. 

Tämä on vasta alkua Urheilusanomien digitaalisten erikoispalveluiden kehitystyölle. 

- Urheilusanomista tulee iso ja kova juttu. Tämä on yksi Ilta-Sanomien tärkeimmistä uudistushankkeista, Sadeoja sanoo.

- Urheilusanomat syntyy tinkimättömästä journalismista ja intohimosta urheiluun joka hetki, joka päivä ja joka viikko.

Urheilusanomien toimituksen esimieheksi on nimitetty Veikkaajan esimies Vesa Rantanen ja hänen varaesimiehikseen Vesa Kovanen ja Joose Palonen.

Uudelleenorganisoinnin myötä Ilta-Sanomien tehokas uutiskone ja Veikkaajan syvällinen asiantuntemus yhdistyvät entistä jouhevammin nykyisissä ja uusissa jakelukanavissa. 

Urheilusanomien kehitystyö kaikissa jakelukanavissa vasta alkaa tästä.

- Kun kaksi erinomaista yhdistyy, syntyy loistava, iloitsee esimies Rantanen.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt