Jennifer Lopez ja Shakira eivät tienanneet penniäkään Super Bowlin puoliaikashow’sta – musiikin myynnissä huikea piikki esiintymisen jälkeen - Musiikki - Ilta-Sanomat

Jennifer Lopez ja Shakira eivät tienanneet penniäkään Super Bowlin puoliaikashow’sta – musiikin myynnissä huikea piikki esiintymisen jälkeen

Jennifer Lopezilla ja Shakiralla on aihetta hymyyn, vaikka he heittivätkin ilmaiseksi Super Bowlin puoliaikashow’n.

Super Bowl pelattiin tänä vuonna Miamissa.­

5.2.2020 13:02

Esiintyjille ei makseta palkkiota Super Bowlin puoliaikashow’sta, Showbiz Cheat Sheet kirjoittaa.

NFL toki vastaa kaikista tuotantokustannuksista ja artistien kuluista, mutta varsinaista palkkaa esiintyjät eivät saa. Sillä ei ole suurta merkitystä, sillä valtava näkyvyys tuo esiintyjille muuta hyvää.

Matsin katsoo suorana televisioista keskimäärin 100 miljoonaa silmäparia. San Francisco 49ersin ja Kansas City Chiefsin ottelua seurasi jopa 102 miljoonaa katsojaa. Ottelu oli kaikkien aikojen 10. katsotuin Super Bowl -ottelu. Katsojissa oli myös paljon seuraajia, joita itse urheilutapahtuma ei kiinnostanut, vaan he istuivat tv:n ääreen puoliaikashow’n takia.

Kun Justin Timberlake esiintyi Super Bowlissa vuonna 2018, hänen Spotify-striimien määränsä kasvoi huikeat 214 prosenttia. Vuonna 2019 Maroon 5:n puoliaikashow lisäsi yhtyeen musiikin myyntiä 434 prosenttia.

Sama tapahtuu nyt JLo:lle ja Shakiralle.

Tuoreimpien myyntiraporttien mukaan puoliajalla esitettyjä kappaleita ladattiin sunnuntaina 16 000 kertaa, kun normaalimyynti on noin tuhannen latauksen luokkaa päivässä.

Billboardin mukaan myös muut Lopezin ja Shakiran kappaleet myivät paremmin kuin normaaleina päivinä.

14 minuttia kestäneessä show’ssa kuultiin muun muassa Shakiran Whenever, Wherever, jota myytiin esityksen jälkeen digitaalisesti 4 000 kappaletta yksistään Yhdysvalloissa.

Lopezin On the Flooria myytiin vastaavasti 2 000 kappaletta.

Super Bowlin väliajalla nähtiin myös Bad Bunny, J Balvin ja Lopezin 11-vuotoa tytär Emme.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?