Kosmetiikan verkkokaupat paljastavat myyntihittinsä – 40 tuotteen jättilistaus: Näitä suomalaiset tilaavat juuri nyt - Tyyli - Ilta-Sanomat

Kosmetiikan verkkokaupat paljastavat myyntihittinsä – 40 tuotteen jättilistaus: Näitä suomalaiset tilaavat juuri nyt

Miten suomalaiset hoitavat nyt kauneutta? Kysyimme kuudelta suositulta kosmetiikan verkkokaupalta, mikä tällä hetkellä myy.

Suomalaiset ostavat nyt runsaasti ihonhoitoon ja kulmakarvojen kotivärjäämiseen tarkoitettuja tuotteita. Ostoksissa näkyy myös muun muassa nouseva hittihöylä, edullisia meikkejä ja muutama selvä suosikkibrändi.­

7.4. 14:33

Saippuaa, shampoota ja luottoripsiväri

SOK Vähittäiskaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen kertoo, että Sokos.fi:n myynti on moninkertaistunut viimeisten viikkojen aikana. Sokoksen 3+1 päivää -kampanja toteutettiin maaliskuussa ensimmäistä kertaa vain verkossa koronaviruksen takia.

Juntusen mukaan nettikaupassa ovat kauneuden osalta tehneet parhaiten kauppansa selektiivisen kosmetiikan klassikkotuotteet.

– Esimerkiksi Lancômen Définicils-maskara on myynyt todella hyvin. Ihmiset täydentävät myös peruspäivittäiskosmetiikan varastoja, joten saippua ja shampoot ovat suosittuja.

Sokokselta nostetaan esiin muun muassa suosikkimerkin maskara. Lancôme Définicils -ripsiväri, 34 €.­

Naamioita, kuorintoja, jalkojenhoitoa ja yövoiteita

Myös jalkojenhoitotuotteet ja kasvonaamiot ovat Jantusen mukaan myyneet hyvin.

– Nyt kun ihmisillä on enemmän kotonaoloaikaa, on havaittavissa myös kasvavaa myyntiä home spa -tuotteissa.

Samaa kerrotaan Skincityltä. Ruotsista lähtöisin olevan ja Suomeen pari vuotta sitten avatun virtuaali-ihonhoitoklinikan ja verkkokaupan myynneissä poikkeustilanne on vaikuttanut tiettyjen tuotteiden suosioon.

Esimerkiksi ihonhoitotuotteiden, kuten erilaisten naamioiden, kuorintojen ja yöhoitotuotteiden suosio on kasvanut selvästi.

– Tässä heijastuu ihmisten lisääntynyt kotonaolo sekä normaalien arkirutiinien ja -ohjelmien totaalinen muutos. Olemme huomanneet, että ihmiset haluavat nyt panostaa itseensä, Skincity Suomen maajohtaja Merja Paavolainen sanoo.

Paula’s Choice -sarjan tehokosteuttava Super Hydrate Overnight Mask -yönaamiota tilataan nyt paljon, 32 €.­

Skincity Skincare Total Repair Retinoate Treatment -yöhoitotuote on suosittu tuote, 47 €.­

Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid -iholle jätettävän kuorinnan myynti on viimeisen kahden viikon aikana kasvanut entisestään, 34 €.­

Rusketus ja kulmakarvat keskiössä

Aurinkoisten säiden vaikutus näkyy Skincityllä aurinkosuojatuotteiden myynnissä. Samanaikaisesti on lisääntynyt myös itseruskettavien tuotteiden myynti.

Paavolaisen mukaan kymmenen myydyimmän tuotteen joukossa on myös kulmien kestovärjäykseen tarvittavat tuotteet.

– Nyt kun on haastavampi käydä kosmetologilla kestovärjäyksessä, on moni ryhtynyt tähän itse kotona.

Sama on huomattu verkkokauppa Bangerheadilla.

– Erilaiset kotikäyttöön suunnitellut, tavallisesti kosmetologilla ja kampaajalla tehtävät käsittelyt, ovat nosteessa. Tähän kuuluvat muun muassa hiusten ja kulmien värjäämiseen tarvittavat tarvikkeet, verkkokaupasta kerrotaan.

RefectoCil Lash & Brow Colour -kulmaväri kuuluu niin Skincityn kuin Bangerheadin, Elevenin ja Nordicfeelin hetken ostetuimpiin tuotteisiin, 8 €.­

Suomalaiset ovat sisäistäneet korkean aurinkosuojan tärkeyden. Tuotteet, joissa on vähintään suojakerroin 30 ovat Skincityn myydyimpiä. MakeTheMake Physical Filter Primer SPF 50 on meikinpohjustaja, joka sisältää fysikaalisen uv-suojan, 24 €.­

Kestohöylän nousu

– Meillä ylivoimaisesti suosituin tuote on Geisha Shaver, kerrotaan puolestaan suomalaisesta Pretty.fi-verkkokaupasta.

Metalliset kestohöylät ovat olleet kauneusmaailman puheenaihe jo hyvän aikaa, ja yhä useampi vaihtaa muoviset höylänsä nyt pidempiaikaiseen vaihtoehtoon.

– Etenkin nyt, kun maailma on pysähdyksissä, tuntuu, että asiakkaat haluavat panostaa entistä enemmän laadukkaisiin ja ekologisiin tuotteisiin. Zero waste -kestohöylä on huippusuosittu asiakkaiden ostoskoreissa.

Geisha Shaver, 24,90 €.­

Suosikkibrändiä, lempiseerumeita ja miesten tuotteita klikataan ostoskoreihin

Muista tuotteista esiin nousevat Pretty.fillä ruotsalainen brändi Waterclouds, Balm Balmin seerumit sekä miesten tuotteet, jotka ovat liikkuneet ”yllättävän reippaasti”.

– Ehkä nettishoppailu on kivempaa, kun kumppanille tilaa jotain samalla kertaa.

Balm Balmin tuotteista myydyin on Little Miracle Rosehip -ruusunmarjakasvoseerumi, 20,90 €.­

Pretty.fin myydyimpiin kuuluvan hiusbrändi Watercloudsin suosituimmat tuotteet ovat Blow And Brush -kosteuttava muotoiluvoide föönaukseen, 19,90 €, ja Violet Silver Shampoo -hopeashampoo, 16,90 €.­

Suomalaiset hoitavat ihoaan nyt etänä

Skincity on ihonhoitoklinikka netissä, jossa myydään myös kotihoitoihin tarkoitettuja tuotteita kosmetologien räätälöimänä. Merja Paavolaisen mukaan asiakkaiden käyttäytymisessä on tapahtunut selkeä muutos.

– Asiakkaat ovat olleet ahkerasti yhteydessä kosmetologeihimme ihonhoitoon liittyvissä asioissa. Etenkin chatin suosio on lisääntynyt. Myös sivuilla tehtävän ilmaisen ihotestin tekijöiden määrä on reippaassa kasvussa.

Bangerheadilta kerrotaan niin ikään ihonhoitotuotteiden suuresta kysynnästä.

– Myynti on kasvanut maaliskuussa voimakkaasti kaikkien kategorioiden osalta, mutta vahvimpana kategoriana tästä joukosta nousee ihonhoito.

Monet Bangerheadin asiakkaat Suomessa klikkailevat tällä hetkellä kotiin erityisesti aktiivisia ainesosia sisältäviä ihonhoitotuotteita muun muassa The Ordinarylta. Myös selektiivisen kosmetiikan merkit kuten Clinique ja Lancôme ovat nyt suuressa suosiossa.

Kauneusverkkokauppa Elevenin myyntitilastot osoittavat saman trendin ja hittibrändin: 20 myydyimmän tuotteen joukossa on 11 ihonhoitotuotetta The Ordinarylta.

Esimerkiksi The Ordinaryn Niacinamide 10 % + Zinc 1 % -tiiviste kuuluu Elevenin ja Nordicfeelin hetken myydyimpiin tuotteisiin. Tiivistetty yhdistelmä vitamiineja ja mineraaleja taistelevat ihon epäpuhtauksia vastaan. Merkkiä saa myös mm. Stockmannilta.­

Magneettiripset, ripsivärit ja pohjustustuotteet ovat meikkaajien suosiossa

Makeupshopilta kerrotaan, että tällä hetkellä hyvin myyviä tuoteryhmiä ovat magneettiripset, ripsivärit sekä erilaiset pohjustus- ja korostustuotteet.

Esimerkiksi näiden tuotteiden myynnin kerrotaan korostuvan verkkokaupassa juuri nyt selvästi:

Essence bye bye panda eyes! smudge-proof volumizing and defining mascara, 4,39 €.­

Wet’n’Wild CoverAll Face Primer, 7,99 €.­

Wet’n’Wild Photo Focus Eyeshadow Primer, 7,49 €.­

Technic Soft Focus Loose Powder -irtopuuteri, 5,99 €.­

Technic Eyeshadow Primer Matte -silmämeikinpohjustaja, 3,99 €.­

Essence all about matt! fixing compact powder, 3,69 €.­

Technic Lash Drama -ripsiväri, 7,99 €.­

Myydyimpien listalla myös liukuvoidetta, kondomeja, ovulaatiotesti ja käsidesiä

Kosmetiikan verkkokaupat Eleven ja Nordicfeel listasivat MyStylelle omat hittituotteensa. Kangasnaamiot ja ihonhoidon suosikkituotteet korostuvat, mutta joukossa on myös kulmavärejä, dödöjä, liukuvoidetta, kondomeja, ovulaatiotesti ja käsidesiä.

Sivustojen myydyimpiä tuotteita Suomessa maaliskuussa 2020 ovat:

Eleven.fi

  • Be Here Now Skincare Relax & Let Go Moisture Boosting Sheet Mask

  • Be Here Now Skincare Inhale, Exhale Glow Returning Sheet Mask

  • The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

  • The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

  • Holika Holika Seconds Starter Hyaluronic Acid

  • The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

  • The Ordinary Caffeine Solution 5% + EGCG

  • The Ordinary “Buffet”

  • The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

  • Holika Holika Pure Essence Sheet Mask Cucumber/Lemon/Pearl/Acai Berry/Strawberry

  • The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil

  • RefectoCil Eyebrow Color

  • The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

  • The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA

Nordicfeel.fi

  • The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

  • Xlash Pro Eyelash Serum

  • The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

  • Hugo Boss Boss Bottled Deostick

  • The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

  • Clinique Lash Power Mascara

  • The Ordinary Caffeine Solution 5% + EGCG

  • Hugo Boss Boss The Scent Deostick

  • The Ordinary “Buffet”

  • Ida Warg Tanning Mitt

  • Ida Warg Face & Body Mousse

  • Nordicfeel Beauty Needs Alcogel Hand Sanitizer

  • Clearblue Digital Ovulation Test

  • RefectoCil Eyebrow Color

  • Hanz de Fuko Quicksand-hiusvaha

  • Hanz de Fuko Claymation-hiusvaha

  • RFSU Klick Natural Glide Natural Glide

  • RFSU Beyond Thin - Like Wearing Nothing Condoms 8-pack

  • Hugo Boss Boss Bottled Unlimited Deostick

Luetuimmat

Tuoreimmat Me Naiset