Plus-kokoiset huippumallit tähdittävät uutta syyskampanjaa – yhä useampi vaateketju panostaa plussapuoleen - Tyyli - Ilta-Sanomat

Plus-kokoiset huippumallit tähdittävät uutta syyskampanjaa – yhä useampi vaateketju panostaa plussapuoleen

Vaateketju Lindex käyttää tuoreessa kampanjassaan plus-kokoisia malleja Ashley Grahamia ja Candice Huffinea ja ilmoittaa samalla, että muuttaa koko vaatekokokonseptiaan. Plus-ajattelu leviää myös muilla merkeillä.

Lindexin syyskampanjassa nähdään monipuolinen mallikatras.­

13.9.2016 11:29

Lindex lanseerasi juuri uuden malliston ja mainoskampanjan, jota tähdittävät plus-kokoiset huippumallit Ashley Graham ja Candice Huffine. Lindex kertoo ottavansa tänä syksynä plus-koot myös pysyväksi osaksi mallistojensa kokovalikoimaa.

”Me haluamme, että kaikenkokoiset naiset tuntevat olevansa tervetulleita ostamaan muotia kaikilta osastoiltamme myymälöissämme. Olemme jo nyt saaneet uudistuksesta erittäin positiivista palautetta, mikä todistaa, että muutosta arvostetaan kovasti”, Lindexin pääsuunnittelija Annika Hedin kertoo tiedotteessa.

Ashley Grahamin (oikealla) ja Candice Huffinen (toinen vasemmalta) lisäksi kampanjassa nähdään huippumallit Alek Wek (toinen oikealta), Toni Garrn (vasemmalla) ja Cora Emmanuel (keskellä). Fall Fashion Heroes -mallisto lanseerataan kaikissa myymälöissä ja lindex.comissa 22.9.­

Lindex tarjoaa siis jatkossa naisten muotia koosta XS kokoon 3XL ja poistaa erillisen plus-koon Generous-mallistonsa.

Samanlainen konsepti on Suomessa käytössä esimerkiksi Marks & Spencer -myymälöissä, joissa koot jatkuvat Lindexin tapaan pitkälle kokoihin 50 ja 52 asti, mutta suurempia vaatteita ei ole eroteltu omaksi mallistokseen. Samat vaatteet samoissa kuoseissa, väreissä ja malleissa saa hyvin laajassa kokoskaalassa.

“Mielestäni on mahtavaa, että Lindex on ottanut isommat koot osaksi kaikkia mallistojaan. Kampanjan kuvauspäivä oli lisäksi innostava kokemus, sillä monta erilaista upeaa naista toi tilanteeseen paljon tyttöenergiaa”, Ashley Graham kommentoi.­

Ashley Graham tähdittää tänä syksynä toisenkin ruotsalaisketjun mainoskampanjaa. Hänet nähdään H&M:n juuri myymälöihin saapuneen Studio-malliston kampanjakasvona.

Ashley Graham on yksi H&M Studio AW16 -kampanjan malleista.­

H&M Studio -mallisto esiteltiin viime keväänä Pariisin muotiviikoilla. Mallisto on juuri nyt myymälöissä. Studio-malliston suurin koko on 46.­

Ashleylla menee lujaa, mutta niin menee koko plus-malli-ilmiölläkin. Suuret ja kansainväliset brändit ovat selkeästi huomanneet, että nykykuluttaja katselee vaatteita mielellään sellaisten mallien päällä, joihin voi samaistua. Minkäköhän ketjun mainoksessa Ashley, Candice tai joku muu plus-koon malli nähdään seuraavaksi?

Tuoreimmat

Luitko jo nämä?