3 asiaa, jotka lentoemäntä haluaisi sanoa matkustajille, mutta ei vain voi

Julkaistu:

Lentomatkailu
Nämä asiat lentoemännät täräyttäisivät suoraan matkustajille, jos vain voisivat.
Elämän varrella riittää tilanteita, jotka stressaavat, kiukuttavat ja saavat punan nousemaan kasvoille.

Erityisen nautinnollista olisi täräyttää suorat sanat huonosti käyttäytyvälle työkaverille tai asiakkaalle, joka käyttää asiakaspalvelijan kärsivällisyyttä härskisti hyväkseen.

Hankaliin asiakkaisiin törmää myös lentohenkilökunta. Kuusi ammattilaista kertoo nyt Business Insider -lehden haastattelussa, mitä he haluaisivat sanoa matkustajille, mutta eivät ammatillisista syistä johtuen voi. Kokosimme niistä osan.

1. Kärsivällisyys ja ystävällinen käytös palkitaan

Vaikka lentokoneesta ei pääse matkan aikana mihinkään, ja poistuminen koneesta laskeutumisen jälkeenkin vie oman aikansa, ihmiset eivät osaa istua rauhassa paikoillaan. Matkustajilla on aina tapana hätäillä.


United Airlines -lentoyhtiössä työskentelevä lentoemäntä haluaakin muistuttaa matkustajia yhdestä asiasta.

– Pieni määrä kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä vie pitkälle.

2. Ota itse vastuu aikatauluistasi

Matkustajat voivat olla kuin pieniä lapsia. He kyselevät jatkolennoista, yhteyksistä ja siitä, missä mikäkin paikka sijaitsee lentokentällä.


Henkilökunnalla ei välttämättä ole hajuakaan, mistä seuraava lentosi lähtee, joten pieni omatoimisuus on tarpeen.

– Toivon, että voisin kertoa matkustajalle: ota vastuu itsestäsi, American Airlinesin lentoemäntä kertoo.

3. Älä kysy, myöhästyykö kone

– Älä kysy minulta, tuleeko lentokone olemaan myöhässä viivästyksen vuoksi, koska en tiedä vastausta, Piedmont Airliesin lentoemäntä muistuttaa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt