Varasitko majapaikan netistä? 4 varoitusmerkkiä, jotka voivat paljastaa huonon hotellin - Matkat - Ilta-Sanomat

Varasitko majapaikan netistä? 4 varoitusmerkkiä, jotka voivat paljastaa huonon hotellin

Keskittyykö hotelli esittelykuvissaan kaikkeen muuhun paitsi hotellihuoneeseen? Mieti varaamista kaksi kertaa.

Osoittautuiko netistä varaamasi hotelli pettymykseksi? Business Insider kokosi yhteen varoitusmerkit, jotka voivat kertoa huonosta hotellista.

19.3.2019 12:30

Tämänhän me jo tiedämme. Internetissä kaikki ei ole aina sitä mitä päältäpäin näyttää.

Myös hotellivarauksissa saattaa tästä syystä käydä huonosti: nettikuvissa upealta näyttänyt majapaikka osoittautuu paikan päällä nuhjuiseksi mörskäksi.

Business Insider on koonnut artikkeliinsa CIRE Travelin vinkit hotellin varaamiseen. Kerromme vinkeistä osan, koko listan voit lukea täältä!

4 varoitusmerkkiä huonosta hotellista:

1. Yleisluontoiset tai yksittäiset kuvat

Ole kriittinen hotellikuvien suhteen.

Huoleen on syytä, jos hotelli esitellään pelkillä lähikuvilla, julkisten tilojen kuvilla tai satunnaisten esineiden kuvilla, mutta huoneesta kokonaisuudessaan ei ole kunnon kuvaa.

Etkö löydä kunnon kuvia hotellihuoneesta, ainoastaan mitäänsanomattomia kuvia yksityiskohdista? Tämä voi olla merkki siitä, ettei hotellilla ole paljon tarjottavaa.

Pelkkien hedelmälautasten tai taivaanrannan esittely voi olla merkki siitä, ettei hotellilla ole mitään mitä mainostaa. Hotelli voi tässä tapauksessa tarvita myös päivityksen nykyaikaan, CIRE Travelin edustaja Jason Villacres kertoo.

2. Positiiviset arviot hukassa

Eikö hotelli ole saanut positiivisia arvioita viimeisten viikkojen aikana?

Palvelualalla tapahtuu aina muutoksia, joten positiivisten arvioiden puutokselle voi olla syynsä. Onko hotellin johdossa tai vaikkapa siivouspalveluissa tapahtunut viime aikoina muutoksia?

Jatka googlailua, positiivisia arvioita saanut hotelli kyllä löytyy.

3. Vastaukset negatiivisiin palautteisiin

Kiinnitä huomiota siihen, miten hotelli vastaa negatiivisiin asiakaspalautteisiin.

Monet hotellit saavat myös negatiivista asiakaspalautetta. Kiinnitä vertaispalvelusivustolla huomiota siihen, millä sävyllä hotelli siihen vastaa. Riidanhaluiset ja puolustelevat vastaukset voivat olla merkki siitä, ettei hotelli halua panostaa asiakaspalveluun muutenkaan.

– Hotellin pitäisi panostaa ongelmien korjaamiseen, ei niiden puolusteluun, Robyn Panaccione CIRE Travelista kertoo.

4. Houkuttelevan huokea hinta

Vaikuttaako hotellin hinta suorastaan liian hyvältä ollakseen totta? Silloin se useimmiten myös on sitä.

Halvan hinnan päälle voi tulla ylimääräisiä maksuja. Yhdysvalloissa tällainen voi olla resort fee -lisämaksu, joka voi olla käytössä hotelleissa ja lomakohteissa. Toisinaan lisämaksu on piilotettu pienen tekstin joukkoon niin taitavasti, ettei matkailija huomaa sitä ennen vastaanottotiskiä.

Muita lisämaksuja voivat olla erilaiset verot tai vaikkapa tuore tulokas, concierge-maksu.

Lue siis aina pienellä printillä kirjoitettu teksti huolella.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?