Lehti selvitti: Nämä lentoyhtiöt aiheuttavat eniten valituksia

Julkaistu:

Aftonbladet on teettänyt Ruotsin kuluttajavalituslautakunnan avulla listan lentoyhtiöistä, jotka todennäköisimmin voivat pilata lomamatkan.
Tuhoutuneita matkalaukkuja, myöhästeleviä miehistöjä, vääriä lippuja: Ruotsin yleinen kuluttajavalituslautakunta ARN saa vuosittain runsaasti valituksia lentoyhtiöiden toiminnasta. ARN laski Aftonbladetille, mistä yhtiöistä valituksia tulee eniten.

Tässä listaa ajalta 1. tammikuuta 2011 - 24. toukokuuta 2012. Listaan on laskettu tapaukset, joista kuluttajavalituslautakunta on antanut ratkaisunsa.

1. Ryanair: 127 valitusta, joista 75 ratkaistiin kuluttajan eduksi
2. Norwegian 116 (66)
3. Lufthansa 119 (65)
4. SAS 174 (46)
5. KLM (77 (36)
6. Malmö Aviation (16 (16)
7. British Airways 30 (12)
8. Thai Airways 23 (7)
9. Finnair 27 (6)
10. Skyways 8 (2)

Lentoyhtiöt noudattavat yleensä lautakunnan ratkaisuja, kertoo Aftonbladet. Esimerkiksi SAS ja Norwegian ovat ottaneet  linjakseen toimia sataprosenttisesti lautakunnan suositusten mukaisesti. Sen sijaan Ryanair ja Lufthansa ovat lehden mukaan saaneet arvostelua siitä, etteivät ne noudata ratkaisuja riittävästi.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt