MAINOS


MAINOS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat Vaihtoplussan mainosaineistoa.

MAINOS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat Vaihtoplussan mainosaineistoa.
MAINOS Vaihtoplus

Auto hajosi kesken ajon - tiedätkö miten silloin pitää toimia?

Julkaistu:

Nykyajan autoihin voi tulla yllättäviä vikoja, jolloin matka keskeytyy. Apu on lähellä, jos olet osannut toimia vaihtoautokaupoilla oikein.


Käytetyn auton ostaminen on taloudellisesti järkevää, mutta autoon mahdollisesti tulevat viat huolestuttavat asiakkaita. Harva tietää, mistä apua kannattaa lähteä soittamaan, kun tilanne tulee yllättäen omalle kohdalle.

Nykyajan autoissa on hienomekaanista teknologiaa yllättävissä paikoissa, eikä mikään välttämättä varoita mahdollisesta viasta. Käytettyjä autoja myyvällä Vaihtoplussalla on kehitetty muutama vuosi sitten kattava lisäpalvelu, joka korvaa autoon mahdollisesti tulevat viat jopa kahden vuoden ajan.

- Se on pisin ja kattavin turvapalvelu, mitä käytettyjen autojen markkinoilta Suomesta löytyy, Vaihtoplussan yksikönpäällikkö Teemu Maunula sanoo.

Autoon mahdollisesti tulevat viat hoidetaan kuntoon ilman turhaa keskustelua siitä, kuka maksaa laskun. Kaiken huipuksi siihen sisältyy Vaihtoplus-tiepalvelu, joka auttaa, jos auto hajoaa kesken matkan tai ihan vaikkapa kotipihalla. Tiepalvelu auttaa myös silloin, kun autossa ei ole kaskovakuutusta tai vika ei kuulu sen piiriin.

- Tiepalvelu auttaa siinäkin tilanteessa, jos vaikka rengas puhkeaa tai polttoaine uhkaa loppua kesken matkan, lisää Maunula.

Apua saa 24/7

Tiepalvelun voi ostaa Vaihtoplussan käytettyyn autoon myös erikseen, sen hinta on alle 100 euroa vuodessa. Tien päällä asiakkaista huolehtii valtakunnallisesti toimiva SOS Hinaus, joka on osa SOS International-konsernia. Palveluun saa yhteyden puhelimella ja se toimii kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä.

SOS Hinauksen valtakunnallisesta hinaus- ja tiepalvelutoiminnasta vastaava Ville Saarimaa tietää, miten ikävä tilanne auton hajoaminen on asiakkaille. Autoon on tullut yllättävä vika, ja matkanteko on siitä syystä keskeytynyt ja paikalle on kutsuttu hinauspalvelu.

- Autoilijaa tietysti harmittaa, kun matka ei mennyt suunnitelmien mukaan. On aika stressaavaa miettiä, miten pääsee ajoissa määränpäähän tai mitä autolle tapahtuu.

Saarimaa kertoo, että ajoneuvo pyritään saamaan ajokuntoon aina paikan päällä, mutta jos se ei ole mahdollista, asiakkaalle järjestetään sijaisauto.

- Usein pahin stressi ja huoli helpottuu, kun pääsee puhumaan ammattilaisen kanssa.

Tilanne yllättää aina

Yleisimpiä vikoja ovat erilaiset moottoriin ja sähköjärjestelmiin liittyvät viat. Hinauspalvelujen sesonki on kovimmillaan loma-aikoina, ja ylipäänsä silloin, kun autoilijoita on paljon tien päällä.

- Riippuen missä päin Suomea ollaan, meiltä saa avun keskimäärin 30-40 minuutissa.

Saarimaa kertoo, että läheskään kaikki eivät tiedä, miten vikatilanteessa tulee toimia.

- Harva miettii etukäteen, että miten pitää toimia, jos matka keskeytyy. Ja kun tilanne tulee yllätyksenä, se tietysti aiheuttaa stressiä.

Vaihtoplus-tiepalvelun tai Vaihtoplus-turvan ostaneiden asiakkaiden ei tarvitse miettiä mitä tehdä, jos ajomatka keskeytyy.

- Mutta jos on yhtään epävarma, aina voi myös soittaa myyjälle, jos ei tiedä miten pitää toimia, Vaihtoplussan Maunula sanoo.

Vaihtoplus-tiepalvelu - apua 24/7

- Vaihtoplus-tiepalvelu auttaa yllättävissä tilanteissa, kun jokin tekninen ongelma keskeyttää matkasi.

- Ei omavastuuta, maksat vain kertamaksun palvelun myyjältä ostaessasi.

- Tavoitteena matkan jatkuminen riippumatta sijainnistasi (Suomessa).

- Tekninen neuvonta puhelimitse ja vian korjaaminen tiellä.

- Hinaus lähimmälle asianmukaiselle autokorjaamolle.

- Jos autoasi ei saada kuntoon kahdessa tunnissa avun saapumisesta, käytettävissäsi on sijaisauto (A-luokka pieni auto, max: 3-vrk.).

Lue lisää!
MAINOS Vaihtoplus
Lue myös:

MAINOS