MAINOS


MAINOS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat Santander Consumer Finance Oy:n mainosaineistoa.
MAINOS Santander SHFT

Autonvaihto kuukauden välein? Mikä ettei!

Julkaistu:

Auton omistaminen ei ole paras ratkaisu kaikille. Santander lanseeraa ensimmäisen aidosti kuukausitilaukseen perustuvan palvelun, joka mahdollistaa autoilun juuri omien tarpeiden mukaan.
Muuttuvassa maailmassa myös autoilu muuttuu. Joskus auton hankkiminen omaksi on ollut lähes itsestään selvä valinta. Tänä päivänä autolla liikkuvalle on kuitenkin vaihtoehtoja, joihin ei liity omistamiseen liittyviä sitoutumisia eikä siitä koituvia kuluja. Moderni autoilija mukauttaa autoilun omien tarpeidensa mukaiseksi.

Uusi SHFT-palvelu on Santanderin vastaus autoilijoiden muuttuneisiin tarpeisiin. Markkinoiden ensimmäinen kuukausitilaukseen perustuva palvelu tuo lisää vapautta ja huolettomuutta autoiluun. Joustavan palvelusta tekee sujuva käyttöönotto ja mahdollisuus lopettaa tilaus vaikka yhden kuukauden käytön jälkeen.

Autoilu on murroksessa

Autoalalla tapahtuu tällä hetkellä isoja muutoksia. Kuluttajat miettivät, sopisiko itselle parhaiten perinteinen polttomoottori vai kenties hybridi. Myös sähköauto saattaa kutkuttaa mielessä. Nyt isoa päätöstä auton ostamiseksi ei tarvitse tehdä heti. SHFT:n ansiosta eri vaihtoehtoja voi kokeilla rauhassa. Palvelun valikoimassa olevat autot ovat autokaupan vaihtoautoja.

– Esimerkiksi auton hankkimista harkitsevat pääsevät palvelun avulla kokeilemaan eri vaihtoehtoja rauhassa. Voi ottaa autotyypin käyttöön nyt, ja jos se ei sovellu, on vaihtaminen helppoa, kertoo Santander Consumer Financen Business Development Leader Kia Saarinen.

SHFT on monin tavoin ainutlaatuinen palvelu. Tilaus veloitetaan asiakkaan luottokortilta, ja sen voi irtisanoa helposti. Hintaan sisältyvät vakuutus, huollot, renkaiden vaihto ja säilytys sekä tiepalvelukuukausimaksu. Autoiluun liittyvien palveluiden lisäksi tilaukseen kuuluu huolettomuus.

Eri autotyyppien lisäksi alan uudistukset liittyvät muutoksiin kuluttajakäyttäytymisessä. Saarisen mukaan kuluttajat haluavat sitoutua yhä vähemmän omistamiseen ja käyttää enemmän digitaalisia palveluita.

– Me haluamme olla mukana tarjoamassa tulevaisuuden ratkaisuja kuluttajille ja autoliikkeille. Kyseessä on nimenomaan tulevaisuuden palvelu, joka vastaa muuttuvan ja digitalisoituvan maailman tarpeisiin. SHFT on vaihtoehto perinteiselle autoilun omistajuudelle. Se sisältää autoiluun liittyvät palvelut, mutta ei edellytä sitoutumista, Saarinen sanoo.

Alustavat tutkimukset lupaavat hyvää

SHFT aloittaa Suomessa pilottikokeiluna. Ensimmäiset kuskit pääsevät kokeilemaan start up -tapahtuma Slushissa lanseerattua palvelua jo marraskuun aikana. Saarinen odottaa innolla käyttäjiltä tulevaa palautetta. Sen pohjalta palvelua voidaan kehittää entisestään.

Ensimmäisen kerran SHFT lanseerattiin pilottikokeiluna Norjassa vuonna 2018. Hyvien tulosten jälkeen palvelu on ollut vuoden 2019 keväästä alkaen asiakkaiden käytössä.

– Palvelu on ollut Norjassa todella suosittu, ja sitä ovat kehuneet sekä kuluttajat että autoliikkeet. Olemme tehneet alustavaa tutkimusta myös Suomessa, ja tulokset ovat olleet hyvin positiivisia, Saarinen sanoo.

Pilottiin halukkaaksi voi ilmoittautua osoitteessa https://shft.fi. Verkkosivuilta löytyy myös muuta palveluun liittyvää lisätietoa.
MAINOS Santander SHFT
Tämä on SHFT

MAINOS