MainosKlarna

Miksi ei ikinä kannata ostaa verkosta ilman ostajan turvaa

Verkko-ostamisen suosio on kasvanut nopeasti, ja verkosta ostetaan kaikkea vaatteista elektroniikkaan, kosmetiikkaan ja huonekaluihin. Klarnan tutkimusten mukaan joka kolmas suomalainen uskoo tekevänsä suurimman osan ostoksistaan verkossa vuoden kuluttua.


28.4. 10:00

Verkossa shoppailu on parhaimmillaan helppoa, sujuvaa ja turvallista, mutta joukkoon mahtuu myös huijaussivustoja, hutitilauksia ja tuotteita, jotka eivät osoittautuneetkaan toivotunlaisiksi. Miten oman mielenrauhansa voi turvata?

Yksi vaihtoehto on tehdä ostokset Klarnalla, jolloin Klarnan ostajan turva varmistaa, että saat apua, jos jokin menee vikaan verkko-ostosten teossa.

Klarnan 30 päivän kuluton ja koroton lasku on myös oiva tapa turvata oma selusta verkon villissä lännessä. 30 päivän aikana ehdit vastaanottaa tuoteen ja varmistaa sen sopivuuden. Mikäli joudut palauttamaan tuotteen, raha ei koskaan lähtenyt tililtäsi.

Myös seuraavissa kinkkisissä tilanteissa Klarna kiitää avuksesi:

Jos ostos ei löytänyt perille

Tilauksesta on kulunut jo viikkoja eikä tuotetta näy missään – vai onko se toimitettu vahingossa väärään osoitteeseen? Aina asiat eivät mene kuin strömsössä. Mikäli tilaustasi ei näy eikä kuulu, ei sinun tarvitse maksaa ostostasi. Ilmoittamalla Klarnalle ongelmatilanteesta laskusi laitetaan taukotilaan kunnes ongelma on ratkaistu.

Jos ostos ei vastannut odotuksia

Jos syystä tai toisesta ostoksesi ei ole odotetunlainen ja joudut joko palauttamaan tai reklamoimaan sen, ei sinun tarvitse maksaa ostostasi. Ilmoittamalla Klarnalle ongelmatilanteesta laskusi laitetaan taukotilaan kunnes ongelma on ratkaistu. Kun kauppa on rekisteröinyt palautuksesi, Klarna joko mitätöi laskun tai palauttaa rahat tilillesi muutamassa päivässä.

Jos on tapahtunut väärinkäytös

Vastuu tietoturvasta ja turvallisesta ostokokemuksesta on verkkokaupalla ja maksupalveluntarjoajalla. On kuitenkin myös paljon mitä sinun on tärkeää muistaa shoppaillessa verkossa. Esimerkiksi omia maksutietoja ei kannata tallentaa mihin vaan, tiedonsiirron asianmukaisuus on syytä tarkistaa, eikä yleisestä tarkkaavaisuudesta verkkokaupan luotettavuuden suhteen ole ikinä haittaa.

Väärinkäytöksiä kuten petoksia ja huijauksia on kuitenkin vaikea kokonaan estää. Tämän takia on tärkeää, että verkkokaupan toimijat ovat sitoutuneet korvaamaan mahdolliset haitat asiakkaille. Klarnalla ostajan turva takaa myös sen, ettei sinun koskaan tarvitse maksaa ostosta, joka on todettu vilpillisesti tehdyksi.

Jos tarvitset varman yhteyden asiakaspalveluun

Tilauksen etenemiseen liittyvät kysymykset ovat yleisiä, mutta aina verkkokaupoissa ei ole asiakaspalvelun yhteystietoja lainkaan saatavilla (mikä voi olla myös varoitusmerkki!) tai sinne voi olla hyvin vaikea saada yhteyttä. Emme halua, että jäät kysymystesi kanssa yksin, joten Klarnan tilauksissa saat tarvittaessa apua 24/7 chatissa tai arkisin toimistoaikaan puhelimitse.

Klarnan logo verkkokaupan kassalla on merkki siitä, että voit varmistaa itsellesi turvallisen ja mutkattoman ostokokemuksen – lue lisää ostajan turvasta täällä.

Lue myös: