MAINOS

MAINOS Sanoma / Rescue Ad Foundation

Hätkähdyttävä dokumentti paljastaa: mainonnanrakastajat piileskelevät puskissa

Julkaistu:

Suorapuheinen uutuusdokumentti kertoo, millaista on Rescue Ad Foundationin tiedustelijan haastava pelastustyö. Mutta työtä tehdäänkin rakkaudesta mainoksiin.
Pimenevässä illassa välkkyy outoja valoja itävantaalaisen talon takapihalla. Pensasaidan viimeiset lehdet peittävät vaivoin omituista liikehdintää. Lähempi tarkastelu osoittaa, että puskien taakse on piiloutunut kolme maastoasuista henkilöä, joiden olemus ja elehdintä vaikuttavat kuitenkin vaarattomilta.

Porukan johtohahmoksi esittäytyy Antti Pehkonen, jonka raidoitettujen poskien takaa paljastuu mies tärkeällä asialla. Mainossuojeluyhdistys Rescue Ad Foundationin nokkamies kertoo, että käynnissä on vaikea tiedusteluoperaatio, jolla pyritään ylläpitämään erään tietyn mainoksen hyvinvointia.

-Mainos on jätetty ihan yksin pyörimään ja kohdeyksilö on karannut jääkaapille, toinen tiedustelija, Mervi Niittynen, huokaisee raskaasti ja kurkkii samalla pensasaidan takaa omakotitalon olohuoneen ikkunasta sisään.

Tutustu Rescue Ad Foundationin aktiiveihin klikkaamalla kuvan reunoissa olevia nuolia:

Huolella suunniteltu ja vimpan päälle toteutettu mainos on siis menossa kerrassaan hukkaan.

Ratkaisu kinkkiseenkin tilanteeseen on kuitenkin heti tarjolla kokeneelta tiimiltä. Kuin apteekin hyllyltä he ehdottavat, että asiakkaan brändi ja tuote voidaan tuoda osaksi ohjelmaa ohjelmayhteistyön kautta.

Toiveikas sanoma – mutta töitä on tehtävä

Juuri julkaistu uutuusdokumentti paljastaa, millaista on Rescue Ad Foundationin jäsenten työ on ruohonjuuritasolla. Dokumentissa tiedustelijat valottavat avoimesti haastavan ja sanomista herättävän toimintansa taustoja. Rescue Ad Foundation on järjestö, jonka tärkein viesti on se, että kaikki mainokset ansaitsevat tulla nähdyiksi.

-Haluamme varmistaa, että kaikille mainoksille löydetään oikea paikka, jossa ne tulevat nähdyiksi ja ymmärretyiksi, Pehkonen tiivistää.

Rescue Ad Foundation perustettiin, jotta tämä vaativa päämäärä saadaan tavoitettua. Tiimin jäsenet säntäävät tunnetusti pyyteettä töihin, kun tilanne niin vaatii. Työ on ajoittain raskastakin, mutta kaikkia heitä ajaa samanlainen polttava rakkaus mainoksiin. Moni heistä on altistunut lapsesta lähtien mainonnalle ja jälki on ollut lähtemätön.

Rakkautta yli rajojen

Suomessa osataan tehdä huippuluokan mainontaa. Mutta Rescue Ad Foundationia todella tarvitaan, sillä he pureutuvat mainontaan sydämellä ja puhuvat kaikkien mainosten puolesta. Jotta mainos voi hyvin, yhdistys työskentelee tiiviisti niin mainostajan kuin mediatoimistonkin tukena, niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin.

-Jokainen mainos ansaitsee tulla huomatuksi, sillä ne ovat kaikki omalla tavallaan arvokkaita, Pehkonen tiivistää.

Dokumentti luo uskoa tulevaan, sillä ratkaisut tuntuvat löytyvän vaikeisiinkin tapauksiin. Kun vaihtoehtoja ja toteutustapoja uskalletaan miettiä toisin, saadaan epäonniseltakin vaikuttava tarina saateltua 99-prosenttisesti onnelliseen päätökseen.

Käytä liukuria tutustuaksesi Rescue Ad Foundationin historiaan:

Taas yksi onnellisesti päättynyt tarina

-Tällaista tämä meidän toiminta on: vaikuttavan tehokasta. Saadaan pelastettua yksi ihanan vaikuttava mainos, josta tulee sanomista, Niittynen miettii.

Samaan aikaan tiimi kuikuilee kuumeisesti vantaalaisperheen olohuoneeseen, jossa jotain on nyt selvästi tapahtumassa.

Tiedustelijoiden tärkeä kenttätyö osoittaa jälleen arvonsa. Omakotitalon ovikello soi, ja pitsat saapuvat. Mistä kummasta se pitsanhimo heräsikään?

Maastoasuinen kolmikko nyökyttelee tyytyväisenä pusikossa ja taidetaan siinä ylävitonenkin vaihtaa. Tehtävä on hoidettu, mutta töitä riittää yhä. Pusikossa kahahtaa ja tiimi lähtee seuraavan haasteen perään.

Katso pysäyttävä dokumentti tiedustelijan arkipäivästä!

Mikä ihmeen Rescue Ad Foundation?

Kaikki mainosviestit ansaitsevat tulla huomatuksi!

Me Sanomalla uskomme, että jokainen mainosviesti on arvokas. Silti tuhannet mainosviestit jäävät hälyn keskellä huomaamatta joka päivä. Sanoman Rescue Ad Foundation on perustettu korjaamaan tätä epäkohtaa maailmassa ja osaltaan vaikuttamaan siihen, ettei yhtään mainosta hylättäisi. Uskomme vakaasti, että jokaiselle viestille löytyy oikea aika ja paikka, jotta ne saavat arvoisensa huomion.

Tavoitteemme on kunnianhimoinen ja tärkeä: Haluamme tehdä jopa erinomaisista markkinointikampanjoista vieläkin parempia. Haluamme valjastaa oman ammattitaitomme, määrätietoisuutemme ja Sanoman tarjoamat luovat mediaratkaisut teidän markkinoijien käyttöön. Haluamme auttaa jokaista mainosviestiä löytämään itselleen arvoisensa kodin ja yleisön, jolloin ne saavuttavat todellisen potentiaalinsa.

Tämän mainoskampanjan toteutuksessa ei ole vahingoitettu yhtään mainosta tai mainosvälinettä.

Lue lisää Rescue Ad Foundationin toiminnasta osoitteessa www.rescueadfoundation.fi ja liity porukkaan!
MAINOS Sanoma / Rescue Ad Foundation

MAINOS