[Mainos: K-Citymarket] Räppikaksikko JVG näkyy nyt vaatteissa ja kotona – ”Poikkeusaika sai tekemään poikkeuksellisia asioita” - K-Citymarket - aikasi arvoinen kauppa - Ilta-Sanomat
MainosK-Citymarket

Räppikaksikko JVG näkyy nyt vaatteissa ja kotona – ”Poikkeusaika sai tekemään poikkeuksellisia asioita”

Suomen suosituimpiin artisteihin kuuluva JVG kehitti keikkapaitsiossa uuden tavan olla mukana faniensa elämässä. Mallistoa myydään yksinoikeudella K-Citymarketeissa.

Tavaratalojohtaja itsekin omistaa värikkäät Hombre-sukat.


29.11.2021 15:55

Niinku hombrelle sombrero, lauletaan JVG:n Hombre-kappaleessa. Sombreroita ei kuitenkaan näy Seinäjoen Ideaparkin K-Citymarketissa, vaikka kauppa on lokakuun alusta lähtien myynyt näkyvästi JVG-yksinmyyntimallistoa, johon kuuluu muun muassa kappaleen mukaan nimettyjä Hombre-tuotteita.

– Meksikolaispäähine ei varmaankaan Suomen sääolosuhteisiin olisi paras ja käytännöllisin valinta, sanoo tavaratalojohtaja Kari Kiviluoma leikkisästi.

K-Citymarketien, Vallilan ja JVG:n yhteistyön tuloksena on syntynyt vaatteita ja kodintuotteita, joiden kuosit ovat Vallilan ja JVG:n yhdessä suunnittelemia.

Sombrerojen sijaan K-Citymarketien, Vallilan ja JVG:n yhteistyön tuloksena on syntynyt vaatteita ja kodintuotteita, joiden kuosit ovat Vallilan ja JVG:n yhdessä suunnittelemia. Esimerkiksi Hombre-paidoissa JVG:n siluetit ovat osa geometrista ruutukuosia, jonka teemana on veljeys ja toveruus.

– Mallisto on rento ja unisex-henkinen. Se on herättänyt paljon kiinnostusta varsinkin nuorissa aikuisissa, kertoo Kiviluoma.

JVG-mallistoon kuuluu erilaisia naisten, miesten ja lasten t-paitoja, huppareita sekä collegehousuja ja -mekkoja. Vaatteiden koot lähtevät lasten 122 sentistä ja jatkuvat aina vähintään naisten ja miesten kokoon XL. Myös sukkia löytyy kaikenikäisille. Kiviluoma mainitsee itsekin omistavansa värikkäät Hombre-sukat.

– Kotona rouva kysyi, milloin minä tällaisia käytän. Vastasin, että silloin kun olen oikein villillä tuulella!

Artistit mukana fanien arjessa

Varsinkin sukat ja t-paidat ovat liikkuneet Ideaparkin K-Citymarketissa vilkkaasti. Kodintuotteista eniten on ostettu mukeja.

– Joku saattaa yllättyä tiedosta, että varsinkin kodintuotteissa Jaren ja VilleGallen kädenjälki näkyy erityisen selkeästi, Kiviluoma kertoo.

JVG-mallisto on rento ja unisex-henkinen. Se on herättänyt paljon kiinnostusta varsinkin nuorissa aikuisissa.

Tarjolla on kulhoja, mukeja sekä esimerkiksi kaupungista ja rouheasta betonista inspiraationsa saaneita verho- ja pussilakanakuoseja.

– Poikkeusaika sai tekemään poikkeuksellisia tekoja, kommentoi mallistoa VilleGalle viitaten koronapandemiaan, joka vähensi artistien normaalia vuorovaikutusta yleisön kanssa.

Kun ei ole voitu keikkailla, ollaan edes näin mukana faniemme ja kuuntelijoidemme arjessa.

– Kun ei ole voitu keikkailla, ollaan edes näin mukana faniemme ja kuuntelijoidemme arjessa.

Koko malliston kantava teema on Vuodet ollu tuulisii. Tammikuussa 2022 ilmestyy samaa nimeä kantava JVG-dokumentti. Kari Kiviluoma löytää teemasta yhteneväisyyttä myös 50-vuotiaaseen K-Citymarket-ketjuun.

– Eivät ne vuodet ihan tasaista ole täälläkään aina olleet, naurahtaa 30 vuotta Keskolla työskennellyt ja ketjun kasvua sekä kehitystä lähietäisyydeltä seurannut tavaratalojohtaja.

Nuoren kaupan virkeä syksy

Kaksi vuotta sitten avattu Seinäjoen Ideaparkin K-Citymarket on neliömääräisesti yksi Suomen suurimpia. Kauppaan on helppo ja mukava tulla, sillä asiakkaista pidetään täällä hyvää huolta.

– Henkilökunta tervehtii asiakkaita käytävillä ja on aina valmis auttamaan. Hyvään palveluun ei tarvita taikatemppuja, vaan aitoa kohtaamista ja asiakkaan arvostusta, summaa Kiviluoma.

Hyvään palveluun ei tarvita taikatemppuja, vaan aitoa kohtaamista ja asiakkaan arvostusta.

Palvelussa ja valikoimassa näkyy lupaus olla asiakkaan ajan arvoinen kauppa, joka on tavaratalojohtajan mukaan lunastettava päivittäin.

– Olemme vielä aika nuori liike, joka koko ajan muotoutuu enemmän asiakkaidensa näköiseksi ja heidän tarpeitaan vastaavaksi, kiinnostavien uutuuksien tarjoamista unohtamatta, Kiviluoma sanoo.

Koronapandemia teki hetkellisesti koko Seinäjoen Ideaparkista tavallista hiljaisemman, mutta kulunut syksy on ollut mukavan virkeä.

– Ilokseni olen huomannut, että Ideapark viihdekeskuksena ja me kauppana kiinnostamme koko laajemmalta alueelta tulevaa asiakaskuntaa, Kiviluoma sanoo.

Joulun kovimmat pehmeät paketit

Kaupan leveille käytäville on jo tullut joulu. Sesonkivalot tuikkivat ja joulumusiikki kaikuu keskusradiosta. Kiviluoma sanoo, että lähestyvä joulu näkyy myös asiakkaissa.

– Ostoksille tullaan selvästi hyvällä ja jouluisalla mielellä, ja lahjoja etsitään ajatuksen kanssa, hän sanoo.

Pukinkonttiin kannattaa hankkia JVG-malliston tuotteita sisältäviä pehmeitä ja kovia paketteja.

Pukinkonttiin Kiviluoma suosittelee erityisesti JVG-malliston tuotteita sisältäviä pehmeitä ja kovia paketteja. Yksi voi olla molempia.

– Useinhan sitä nuoriso ajattelee, että pehmeät paketit ovat ihan tylsiä. Mutta jos pehmeä paketti sisältää jotain tällaista, voi se pehmeä paketti olla yllättävän kova juttu.

Jokainen K-Citymarket on kauppiaana näköinen. Lue lisää tarinoita

Lue myös: