[Mainos: K-Citymarket] Öinen kauppareissu voi yllättää elämän rakkaudella – ”Näitä mukavia asioita olisi hauska vauhdittaa” - K-Citymarket - aikasi arvoinen kauppa - Ilta-Sanomat
MainosK-Citymarket

Öinen kauppareissu voi yllättää elämän rakkaudella – ”Näitä mukavia asioita olisi hauska vauhdittaa”

Suomen suurin K-Citymarket palvelee ympäri vuorokauden, joskus erityisiäkin kohtaamisia tarjoten. Alati uutta kehittelevä konkarikauppias on pohtinut myös sinkkuiltojen mahdollisuutta.


20.9. 10:17

Yön pikkutunneilla suuren kaupan tunnelma on erilainen päivään verrattuna – verkkaisempi ja jotenkin odottava sen sijaan, että koko ajan tapahtuisi jotain.

Vaikka tapahtuuhan täälläkin: kuormia saapuu ja niitä puretaan samalla kun öiset asiakkaat suorittavat ostoksiaan. Poliisikaksikko piipahtaa nappaamassa kahvit, ja hieman pölähtäneen näköinen vanhempi kiikuttaa kassalle minikoon vaippapakettia.

– Kauppa on kuin moderni versio entisaikojen torista jonne kaikenlaiset ihmiset saapuvat toimittamaan monenlaisia asioitaan, Turun Kupittaan K-Citymarketin kauppias Hannu Aaltonen tuumaa.

”Meillä asiakas saa oikeat tuotteet aina hänelle oikeaan aikaan ja oikealla hinnalla”, kauppias Hannu Aaltonen painottaa.

Toisinaan käytävillä kuulee lomatarinoita tai saattaa nähdä kuvankin kohteesta, josta asiakas on juuri palannut. Myöhäinen paluulento on kulkenut Helsingin kautta Turkuun ja matkalla muistettu, että kotona odottaa tyhjä jääkaappi. Ympäri vuorokauden auki olevaan kauppaan on helppo tulla, ja sinne löytävät usein myös alueen yötyöläiset esimerkiksi lähellä sijaitsevista sairaaloista.

– Pakkaamme sushia tarjolle joka ilta, ja yleensä kaikki on seuraavana aamuna kadonnut, Aaltonen kertoo yhdestä yön suosikkituotteesta.

Kupittaan K-Cupido

Monia erilaisia ihmisiä palveleva kauppa voi myös saattaa heitä yhteen: ei ole tavatonta, että katseet kohtaavat kaupan käytävällä ja siitä alkaa yhteinen, elämän mittainen matka. Jatkuvasti uusia ideoita kehittelevä Aaltonen kertoo pohtineensa, voisiko rakkaustarinoita jotenkin vauhdittaa.

Ei ole tavatonta, että katseet kohtaavat kaupan käytävällä ja siitä alkaa elämän mittainen matka.

– Olen miettinyt, voisiko kaupassa järjestää erityisiä sinkkuiltoja. Asiakkaat voisivat tulla Tinder-hengessä katselemaan että ahaa, mitäs tällä tyypillä onkaan ostoskorissaan, hän sanoo leikkisä sävy äänessään.

Ostoskorista saattaakin Kupittaalla löytyä vaikka ja mitä kiinnostavaa, sillä kauppa on paitsi kokonsa, myös valikoimansa puolesta Suomen suurin K-Citymarket. Asiakkaan ajan arvoisesta kaupasta kaiken saa kerralla. Aaltonen kertoo, että hänen kaupassaan kiinnitetään erityistä huomiota myös palveluun.

Kupittaan K-Citymarket on paitsi kokonsa myös valikoimansa puolesta Suomen suurin K-Citymarket.

– Meillä se ei tarkoita vain sitä, että ojennetaan kaunis paketti palvelutiskin takaa, vaan sitä, että asiakas saa oikeat tuotteet aina hänelle oikeaan aikaan ja oikealla hinnalla, hän sanoo painokkaasti.

Entistä sujuvampaa asiointia verkkokaupassa

Palvelun tarve on laajentunut viime vuosina kivijalasta verkkoon. Ruoan verkkokauppaa Kupittaalla on käyty nelisen vuotta. Kasvua oli nähtävillä jo ennen koronaa, mutta pandemia vauhditti sitä entisestään. Huhtikuussa kaupassa valmistui kattava remontti, jossa uudistettiin verkkokaupan toimintoja isolla kädellä.

– Meillä on nyt peräti 300 neliötä tilaa verkkokaupan eri toiminnoille, Aaltonen esittelee.

Meillä on nyt peräti 300 neliötä tilaa verkkokaupan eri toiminnoille.

Usein asiakas ei tule ajatelleeksi, mitä kaikkea elintarvikkeiden verkkokauppamyynti vaatii. Tilausjärjestelmän, keräilijöiden sekä kuljettajien lisäksi prosessissa tarvitaan välivarastointia ja mittavia kylmäsäilytystiloja. Lisäksi täytyy pohtia, miten tavarat kaupan sisällä liikkuvat mahdollisimman tehokkaasti ja turvallisesti kuljetukseen.

Tilausjärjestelmän, keräilijöiden sekä kuljettajien lisäksi verkkokaupan prosessissa tarvitaan välivarastointia ja mittavia kylmäsäilytystiloja.

– Nämä kaikki ovat nyt erinomaisella mallilla. Tulevaisuudessa kehitämme vielä entisestään keräilyn tehokkuutta ja parannamme toimituksia, Aaltonen kertoo.

50-vuotiaan K-Citymarket -ketjun tähänastisen taipaleen Aaltonen näkee kunnioitettavana, mutta mainitsee ensiarvoisen tärkeänä sen, että historian sijaan tekemisessä tähytään tulevaan.

– Kaupan ala on mageassa tilanteessa. Tapahtuu paljon, tulee uutta teknologiaa ja asiakaskunta muuttuu. Myös kaupan pitää muuttua mukana.

Jokainen K-Citymarket on kauppiaansa näköinen. Lue lisää tarinoita

Lue myös: